Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

Screenshot 2022-04-04 at 23.07.35.png

After years of teasing, the DeLorean Motor Company announced on Monday that it will unveil an all-electric vehicle on August 18th, promising to share its official name at the same time. Details on the concept car are scant, but what the automaker did share is that it worked with Italdesign, best known for its work with Volkswagen, to design the upcoming car. Judging from the DeLorean’s website, the vehicle will feature the iconic gull-wing doors of the DMC-12.

To be clear, the company making the DeLorean EV isn’t the same one that produced the DMC-12. The DeLorean Motor Company of Texas is known for restoring vintage DeLorean vehicles, billing itself as the largest source of parts for the defunct brand that made the original. We'll also note it's been talking about electrification since 2011 when it said it was working on making an all-electric DeLorean with a 100-mile range. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, dovlagsi said:

ima i gore! 

smart 1, prvi suv sada i u serijskoj proizvodnji

prebacih u EV deo, ima više smisla.

Kao neko ko je veliki fan smarta moram reći da ovaj auto ne razumem, a i ružan je 🙂 Umesto da su napravili full novi EV smart a ne samo nadogradnju ne-EV smarta u EV (kakav je sada) oni uzmu R&D ulože u to da naprave nešto ovako.

Kao da nisu već naučili lekciju iz forfour i starog forfour koji je bio krš.

Ustvari, bolje Roadster da su napravili full EV mislim da bi to ljudima bilo zabavnije da kupe nego ovo.

Ajd da kažemo da nije grdan što se tiče tehnike:

Quote

 

More importantly, the performance appears healthy for an EV this size. While the 273 miles of maximum range (according to the WLTP test cycle) isn't exceptional, it comes from a 66kWh battery that charges rather quickly. You can reportedly bring the Smart #1 from a 10 percent charge to 80 percent in under 30 minutes if you use a 150kW DC charger, and even a 22kW AC supply will accomplish the same feat in less than three hours. You could plug in at the end of a long day knowing that you'll have plenty of range in the morning.
The mini-ute should be reasonably quick, too, with the equivalent of 268HP and 253ft/lbs of torque. The 112MPH top speed isn't blistering, but it easily puts the 81MPH of Smart's EQ Forfour to shame.

The in-cabin tech will also seem familiar if you've seen the concept. The finished Smart #1 includes a 12.8-inch infotainment screen, a 9.2-inch digital instrument cluster and a 10-inch heads-up display. You can also expect driver assistants (including for the highway and stop-and-go traffic), over-the-air updates and a "digital key" option to share your EV with friends.

 

Dizajn je žasu. Iznutra još i nekako, ima neke Mercedes linije vidim, posebno ova centralna konzola ili kako se zove, plus se pomeraju zadnja sedišta napred nazad ako dobro provaljujem itd, ali spolja je užas. 

Mislim, šta je ovo:

Screenshot 2022-04-08 at 08.36.21.png

kao Dart Vejderov helmet 🙂

Bukvalno i kad bi uzeli od ovoga napravili novi fortwo, tj. skratili ovaj za ta dva zadnja sedišta bio bi ružniji od trenutnog a to nije lako.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, dovlagsi said:

jer ne mogu više da prođu standarde kreš testova sa fortwo.

 

pa nema šta da te pruvujem vrong, kad ne znamo da li je to istina 🙂

bio bi veliki gubitak za njih jer se smart super prodaje i ovako ružan za prenaseljene gradove i def postoji potreba za takvim vozilom.

ofc, uvek standardno pitanje a što ih onda još neko nije napravio.

ali ako odu na ovu stranu ne vidim neku spec budućnost. ok, kao "cool" sub-brend Mercedesa možda, da tu drljaju po toj liniji, ali i to je kratkog dometa.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dovlagsi said:

jeeeel? 🤔

pa ako su sales podaci sa neta precizni, tipa ovde - https://carsalesbase.com/europe-smart-fortwo/ prilično su lepo prodavali sve do 2020 kada je palo verovatno zbog covida. 2021 se takođe nije oporavilo, ali tu već zahvata i all electro modele malo iz 2018 i 2019 kapiram, što znači da nije loše prihvaćen elektro. Čak i da nije koronska godina 2020 meni bi količina prodaje bila sasvim ok imajući u vidu da je samo elektro.

Link to comment
Share on other sites

Laki, auto se sada prodaje samo u Evropi. 2019.su bili na trećini proizvodnje u odnosu na deset godina ranije. Prva i druga generacija su isle world-wide, a poslednji izvoz van Evrope je bio 2018. Na svim tržištima je razlog bio sloping sales. 

Ovo mi je bio vrlo iznrnađujuć info:

Screenshot_20220409_073922.thumb.jpg.c3a4078274279621b16e16717d5fb2e4.jpg

Zaista i jeste bio najbolji sa razlogom. Sve sledeće generacije su cutting costs gej varijante vozila. 

Po meni, cela smart fortwo priča deluje da je pred krajem. 

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dovlagsi said:

Laki, auto se sada prodaje samo u Evropi. 2019.su bili na trećini proizvodnje u odnosu na deset godina ranije. Prva i druga generacija su isle world-wide, a poslednji izvoz van Evrope je bio 2018. Na svim tržištima je razlog bio sloping sales. 

Ovo mi je bio vrlo iznrnađujuć info:

Screenshot_20220409_073922.thumb.jpg.c3a4078274279621b16e16717d5fb2e4.jpg

Zaista i jeste bio najbolji sa razlogom. Sve sledeće generacije su cutting costs gej varijante vozila. 

Po meni, cela smart fortwo priča deluje da je pred krajem. 

iskreno, ja ne znam ni šta je bila poenta Smarta u americi, među onim njihovim kamionima od automobila, ali to je druga tema.

broj vozila na ulicama se povećava ne smanjuje se, kako vreme prolazi potražnja će biti veća zbog nedostatka mesta i parking mesta itd.

Kinezi redovno prave neka svoja mala govna od automobila. 

Ne kažem da nisi u pravu, ali ne vidim iz ugla logike poentu da se gasi takav segment.

2019 su već krenuli da prave EV u odnosu na benzinski, jasno je da će imati manji obim proizvodnje - plus su se opredelili da rade samo ev verziju, što je bio dosta rizičan potez tada.

Link to comment
Share on other sites

On 4/9/2022 at 9:40 AM, Lucky said:

2019 su već krenuli da prave EV u odnosu na benzinski, jasno je da će imati manji obim proizvodnje - plus su se opredelili da rade samo ev verziju, što je bio dosta rizičan potez tada.

nisu se sigurno opredelili za to jer su dobijali previše para pa kao aj da smanjimo 🙂 nije se dovoljno prodavalo za ono koliko se uložilo očigledno, verovatno je mala razlika u ceni tj. nije niko hteo da da veće pare za pola automobila 🙂 nije im pomogao ni deal sa renoom očigledno i plus ovo što ja mislim, da to više ne prolazi kreš test standarde. 

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dovlagsi said:

nisu se sigurno opredelili za to jer su dobijali previše para pa kao aj da smanjimo 🙂 nije se dovoljno prodavalo za ono koliko se uložilo očigledno, verovatno je mala razlika u ceni tj. nije niko hteo da da veće pare za pola automobila 🙂 nije im pomogao ni deal sa renoom očigledno i plus ovo što ja mislim, da to više ne prolazi kreš test standarde. 

ima smisla to za Reno, ne kažem, probali su da smanje troškove. Moguće je da je jednostavno neisplativ automobil, ali ne i da za njim nema potražnje. 

Onda se tu verovatno sukobi neisplativost proizvodnje sa realnom potrebom, ne mogu da smanje cenu zbog NCAP i ostalih stvari koje moraju da ubace a ovamo šta da rade što zapravo ljudima u prenaseljenim mestima treba smart.

Znači, tldr - kupiti jedno 10 smartova i držati ih u šteku pa prodati za velike pare za jedno 20 godina!

Link to comment
Share on other sites

Ma nije tu sto oni gube po prodatom automobilu, neki proizodjaci bi ti dali auto za pola cene samo da kupujes rezervne delove i servisiras auto kod njih 10 godina. Tu dolaze i do problema elektricni automobili imaju 100 delova(lupam) za menjanje/servisiranje posle odredjenog vremena dok ovi na gorivo imaju 500. Zato su i gurali hibride toliko da mogu da deru ljude, zamisli prosecna starost automobila u srbiji je ~17 godina koliko su oni tu pumpi, filtera, senzora, dizni, spona i svega ostalog prodali.

  • Like +1 1
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, AUTHORITY said:

Ma nije tu sto oni gube po prodatom automobilu, neki proizodjaci bi ti dali auto za pola cene samo da kupujes rezervne delove i servisiras auto kod njih 10 godina. Tu dolaze i do problema elektricni automobili imaju 100 delova(lupam) za menjanje/servisiranje posle odredjenog vremena dok ovi na gorivo imaju 500. Zato su i gurali hibride toliko da mogu da deru ljude, zamisli prosecna starost automobila u srbiji je ~17 godina koliko su oni tu pumpi, filtera, senzora, dizni, spona i svega ostalog prodali.

Ima i tu istine. Jasno je da svi hoće sto veći profit do krajnjeg trenutka kad bas više ne može. 

Link to comment
Share on other sites

ccc https://www.thedrive.com/tech/41678/full-rear-wheel-steering-on-mercedes-eqs-will-be-575-annual-subscription-in-germany-report

Quote

Full Rear-Wheel Steering on Mercedes EQS Will Be $575 Annual Subscription in Germany: Report

All German-market EQS models can reportedly turn their rear wheels 10 degrees; however, without the software upgrade, they’ll only turn 4.5 degrees.

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, dovlagsi said:

otvaraju se brojne druge mogućnosti, pored čip tjuninga 👍

kao što rekoh, videli od tesle, sad će svi da krenu to da forsiraju u sve većoj meri u budućnosti.

ofc, ako budu imali na kojim kolima da to forsiraju jer ih je sve manje :))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...