Jump to content

Novi indikatori izazvali žučne rasprave


Lucky

Recommended Posts

dota_stun_indicator

Novi Valveovi indikatori u Dota2 igri, su izazvali velike rasprave na socijalnim medijima. Neki tvrde da se igra nepotrebno pojednostavljuje i postaje trivijalna kao konkurent League of Legends.

Najnovija sitna zakrpa za Dota2 je donela kontroverzne indikatore koji prikazuju informacije o trajanju magija kontrole (stun, root, sleep itd.). Ova naizgled mala promena u korisničkom interfejsu je prouzrokovala vatrene debate na socijalnim medijima i forumima o tome koliko je korisna, kome je korisna i da li je uopšte potrebna.

Deril “iceiceice” Koh Pei Ksiang, je u svom tvitu prokomentarisao da ovaj indikator blokira numerički indikator HPa, teže je, u haosu timske borbe,  fokusirati paljbu na umiruće protivnike.

Artur “Areezy” Babajev, se takođe ne slaže sa novim dodatkom u korisničkom interfejsu. “Dajte mi mogućnost da iskljućim ove crveno/ bele brojeve, zajedno sa stun barom. Hvala” – izjavio je član Evil Geniuses. On je išao toliko daleko, da je čak rekao da se igra nepotrebno pojednostavljuje i postaje League of Legends.

Sa druge strane Kurtis “Aui_2000” Ling iz tima NP, tvrdi da novi status indikator pomaže novim igračima da nauče vezivanje kontrolnih magija (chain stuns) i da ima minimalan uticaj na top Dota2 mečeve.

Kevin “Purge” Godec se slaže sa da će ovaj dodatak smanjiti i olakšati proces učenja mehanike same igre, te će i broj igrača rasti. “To znači više gledalaca, veći nagradni fondovi, viče novca za komentatore, strimere i igrače, kao i više radnih mesta u samoj Dota2 industriji” – izjavio je poznati analitičar.

Bilo kako bilo, Valve ne odustaje od namere da implementira ove nove indikatore. Za početak, fanovi se slažu da treba dodati konzolnu opciju da se ovi dodaci isključe, ali da bi trebali da ostanu u startu, za nove igrače.

 

Kakvo je vaše mišljenje o novim indikatorima?

Pročitajte na sajtu

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Lucky said:

Kevin “Purge” Godec se slaže sa da će ovaj dodatak smanjiti i olakšati proces učenja mehanike same igre, te će i broj igrača rasti. “To znači više gledalaca, veći nagradni fondovi, viče novca za komentatore, strimere i igrače, kao i više radnih mesta u samoj Dota2 industriji” – izjavio je poznati analitičar.

kakva glupa politička izjava.

ali šalu na stranu, opšti trend je da postoje određeni dodatni indikatori stanja na terenu u igrama - pogledajte i HotS, Overwatch pa i Battlerite i za šta se god u'vatite, ide u tom smeru, pa ovo ne čudi.

Link to comment
Share on other sites

Jel ima poente biti konstruktivan na forumu koji apsolutno ne moze da utice na ishod ostanka/promene patcha koji su vec implementirali? Da je ovo neki Volvo forum verovatno bi i dobio konstruktivan odgovor na prvu ruku, ovako ti se ili svidja ili ne.

Evo konstruktivnosti, cisto da ne budem toksicni drkosh sa RuR-a koji nema osnovu za to sto govori.

@Purge je jedan glupan zato sto ne zna da se ponasa, nivo opservacije mu nije nigde blizu nivoa na kom misli da jeste, i privhvacen je u Dota 2 krugovima na osnovu necega sto je tako mizerno i prosecno i jednostavno otaljavanje posla koji se i sam uhvatio da radi, da je to komicno.

Decko skace na prvu loptu pred live-cams tako sto na komentare sagovornika baca poglede i gesture koje vriste "Waow, ti si najgluplja osoba na svetu" iako se 5 sekundi kasnije ispostavi da su te osobe sasvim u pravu.

Vise nego jednom je pred zivim kamerama nipodastavao Tobija (kog sam vec flejmovao na ruru, ali Tobi je komentator i po) za stvari koje Tobi jos nije ni izgovorio, a posto je Australijanac, konstrukcija recenica mu je drugacija, i dobijao je odvratne poglede pre nego sto i zavrsi recenicu.

Ko god je gledao Purge-ov stream, zna koliko je decko nipodastavajuci prema saigracima i koliko je dvolican i odvratan u pristupu i komunikaciji sa ljudima.

Totalno je half assed support igrac, to je jos jedna stvar, kad god radi analizu patcha ima 2-3 odvratne greske jer nema mentalni kapacitet da toliko brzo isprocesira informaciju koju je procitao u trenutku koliko pokusava da predstavi da ima, a tek kad se uhvati matematike pred kamerama moze osoba samo glavobolju da dobije.

Stvarno se i nadam da je njegova pozicija gde glumi weather stats mana odraz toga sto je neko ipak u Volvu skapirao "Hej druze, ti si malo grublji i tuplji od jelovine sveze iz sume, ajde ti sam vodi svoju pricicu gde mzoes da crtas po ekranu."

Milion i jedan put je decko skocio na loptu i dao komentar koji je pogresan, a to sto masi 50% svih stvari koje se desavaju u partiji koju komentarise dodaje ekstra dubinu toj njegovoj nabedjenosti.

Plus, iako silno podrzavam njegov kanal u pocetcima koji su priblizavali dotu pocetnicima, sad je samo drkadzija koji je utuvio u glavu da ima autoritet da prokomentarise bilo sta.

Cak je i pristrasan dok radi patch analize, do tog nivoa to ide, gde promene na herojima koji mu nisu zanimljivi jednostavno zanemaruje i procita, to mu je dubina analize.

 

 

@ UI changes

Jedan od najvecih faktora zasto sam protiv ovih promena je oduzimanje dubine "skilla" nekim igracima. Dota je JAKO svestrana igrica i vec sam pricao o tome da nagradjuje ingame znanje, vezbu, iskustvo, brzinu refleksa, taktiku, strategiju, moc zapazanja, memoriju, i milion jedan gejming aspekt koji mnogo drugih igrica zaobilazi i fokusira se na glorifikovanje samo par od ovih sfera.

Podseca me na WoW iz perioda pre 2.3 patcha. Ili je to cak i ranije bilo, gde  nisi mogao da vidis buffove/debuffove neprijatelja dok se borite. Povlacim paralelu sa WoWom iz samo jednog jedinog razloga, zato sto sam uplasen za buducnost igrice, i bojim se da ne izazovu ubrzano efekt koji su WoW patchevi imali na jedan deo igraca i otudjili ih od igrice. Zasto je sve ovo bitno? Zato sto su jednom dosta malom ingame promenom oduzeli citavu sferu "skilla" i znanja od igraca koji su ulozili vise u igranje ili imali vecu moc opservacije. Pre toga, ljudi sa mentalnim tajmerima u glavi protivnickih buffova i njihovog grafickog prezentovanja na herojima ingame su bili nagradjeni tim sto su mogli bolje da reaguju, i dodaju veliku dozu dubine svom igranju. Addoni i promene UI-a su jednostavno to spustile na jedan totalno prizeman level gde je svaki idiot ne obracajuci paznju na ono sta mu igrica graficki pokazuje animacijama ingame, mogao da vidi "Hej, vidi, lik ima spellstealable buff. Ovaj warrior je u Deathwishu, bolje da ne vejstujem psychic scream". Iako ovo mozda zvuci prizemno ljudima koji su prevazisli ovaj nivo "skilla" ingame i radili te svari na dnevnoj bazi, i dalje ih je upravo to razdvajalo od pocetnika i ocigledno nisu mogli raditi te, POCETNICKE greske.

Elem, nazad na dotu. Ko god je gledao upravo pro meceve zna da se spellovi mase, misstajmuju i ne chejnuju savrseno, iako su u pitanju igraci koji su cesto daleko ispred ostalih.

Dodavanjem graficke prezentacije trajanja disejblova, oduzima se citava sfera znanja od iskusnih igraca.

Najocigledniji primer meni toga je Bane. Nisam siguran koji je game bio u pitanju, ali sam siguran da je igrac bio Afoninje, i PR je igrao protiv t1 ekipe. I ovaj eto, daleko iznadprosecan igrac je blatantno two man gank koji je posle odlucivao o ishodu igrice pretvorio u fejl, zato sto nije imao ni pribliznu mentalnu sliku koliko u stvari fiends grip traje, i preklopio je citav svoj chainable spell sa fiend's gripom. A situacija u pubovima je jos gora. Daleko gora.

ZASTO BI DOTA PRESTALA DA NAGRADJUJE IGRACE KOJI IMAJU umesto 5000 partija na 30 heroja, 15000 partija na 110 heroja? Zasto bi se godine d1 iskustva, i raznolikosti u gejmpleju u toku jedne noci zaobisle i iskljucile iz necijeg arsenala? Zasto npr licno ja ne bih bio u prednosti nad top tier igracem koji ima spektar od 20 heroja koje igra na savrsenom nivou. Zasto se i u pro partijama ne bi razlika medju timovima oslikavala donekle u tome da li ti npr Matumba ima ikad odigran gejm koji ga je naterao da zapamti koliko traje Rhastin chain? Pro igraci su vec velikom vecinom imali mehanicke sposobnosti da provere klikom na metu trajanje debuffa, i dosta ih je to stizalo da uradi, razdvajajuci ih na poseban nacin od velike vecine drugih.

Rhasta mi je takodje unikatan heroj, zajedno sa Lionom, iako se na Lionu manje oslikava ovo jer je u poslednje vreme zastupljeniji na pro sceni i donekle mu je chain kontrola kraca. Zasto se igracima koji su ulozili vreme da znaju i izvezbaju osetljive i "pipave" heroje kao sto je Rhasta oduzima njihovo znanje o trajanju stunova?

Ako te nikad nije iznervirao saigrac koji je u 4 sec predugackog Lion hexa, bacio stun posle sekund i po, onda ne vidis o cemu govorim. Zato sto je to upravo osoba kojoj fali deo "ingame skilla" to jest vrste znanja koje daje edge ingame.

E sad ja mogu da spinujem ovu pricu jos pola sata, ali poenta je da ova promena nepotrebno menja igricu posle 12+ godina, i prati trendove prisutne u zapadnom drustvu, a to je da moars nekoga spoon feedovati da mu bude sve lako i pristupacno i zanimljivo, da ne bi otisao kod tebe. Osim sto sam na primeru WoWa video kako ovo ima apsolutni pracka efekt za veliki broj igraca.

Naravno, sve to da bi se prosecni dziber iza racunara lakse privoleo da pljune lovu.

 

TLDR PRETERANA SIMPLIFIKACIJA IGRICE ODUZIMA DOZU DUBINE IZ IGRICE I EDGE OD ISKUSNIH IGRACA U KORIST VECE BAZE IGRACA KOJA CE DONETI VISE LOVE I IGRICA SE NEPOTREBNO DEGRADIRA I SPUSTA NA NIVO KONKURENCIJE JER NEKO U VRHU VOLVOA BRINE SAMO O PARAMA A MALO MANJE O KVALITETU SAME IGRICE I HEPINESU SKILLWISE TOP TIER POPULACIJE

...

Link to comment
Share on other sites

idi ba spanac u kurac sa ovim esejima, dosao sam do pola i odustao sam...
da l' te tako lako triggeruju da tu bacas neke elaborate o tome zasto je ova ultra retardirana promjena zapravo retardirana? svakome sa trunkom mozga to treba da bude jasno bez ikakvog objasnjavanja

a sto se tice purge-a, definitivno jedan od odvratnijih ako ne i najodvratniji lik sa dota2 scene

Link to comment
Share on other sites

On 10/24/2016 at 8:03 PM, shpanac said:

Naravno, sve to da bi se prosecni dziber iza racunara lakse privoleo da pljune lovu.

ovo je jasno kao dan, ali mislim da ti stav kako će sad da pro igrači budu oštećeni malo problematičan jer ne postoji šansa da neko ko nije bio pro igrač odjednom postane jer ima brojač stun trajanja, niti će dva pro igrača imati bilo kakvu prednost jedan na drugoga zbog toga što postoji brojač trajanja stuna.

Ja ovo vidim kao na primer kad za trčanje u RL ubace neke nove kul patike koje su kao da "hodaš po oblacima" i onda te navuku da ideš da trčiš. Al svakako niti hoćeš, niti bi mogao da prekosutra kreneš da rokaš 42km maraton.

Link to comment
Share on other sites

Nismo se bas razumeli. Ponekad u pro mecu 0.1 sekunda odluci i zbog tih 0.1 sekunde jedan tim ode kuci kao pobednik a drugi samo ode kuci. Ako se IKAD ova situacija ne desi zato sto je neko izbegao trenutak panike jer je imao vizuelni indikator koji mu je pomogao, druga ekipa je ostecena, ako me razumes. Zato sam i naveo trenutak u kom je Afoninje (mislim sa Puckom) preklopio citav silence sa Bejnom.

...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...