Jump to content

Koji auto da kupim


Neptune

Recommended Posts

5 hours ago, Zwerko said:

Zato ima one euro kuke ili kako se već zovu koje se skidaju pa montiraš samo kad ćeš da koristiš. 

Pfff, pa postoji i ono savršeno rešenje - kuka koja se uvuče kad se ne koristi! (ima neki zlob valjda, nije baš "uvlačenje" u pravom smislu, više "savijanje ka unutra" :D)

Link to comment
Share on other sites

a sta fali 1.6 tdi 🙂  pitam zbog matorca, voza jettu 6-7 godina ono je retko lepo izbalansiran auto, potrosnja smesna , voznja na 140 milina, daleko da je trom (provozao sam ga nekih 4-5.000)

i kako je u celoj prici  kuka toliki rizik nije mi jasno 🙂

znam da je bila prica pre par godina fabricka kuka sto se sklapa  fazon 800 eur, a ako je elektricna onda je 1200 !

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kako šta mu fali? Ne može da se vozi dinamično :tf: 

Što se kuke tiče mislim da su to te cifre, letos sam nešto razmišljao da uzmem nosač za bajs koji ide na kuku i fazon kod majstora da mi "nabudži" je cifra bila 700 eur tako da je logično da je fabrička skuplja. Znam da prave problem baš na tehničkom ako imaš kuku, dok sam sedeo u servisu za kola pošto je ovlašćeni je bukvalno u sat vremena došlo dvoje ljudi koji su uvezli auto sa fabričkom kukom i sad im za tehnički traže neki sertifikat da je to fabrički ili tako nešto pa ih ovi šalju u predstavništvo da im to izdaju, a ovi to naplaćuju 50ak eur samo za papir...

A rizik jeste realno ako dođe do nekog sudara - ja sam lično bio u taksiju na Bulevaru kad ga je zveknuo neki lik otpozadi, ne čak toliko ni jako, bila neka mala brzina. Taksista imao kuku, baš s tom namerom u vidu, njemu ništa, ovo iza mislim bio neki Spaček, jadan rascvetao se na sve strane u prednjem delu. Da ovaj nije imao kuku bilo bi neko grebanje branika, ali obojci. Pritom je verovatno i još veći problem kako raste brzina sudara... U tom smislu se ja slažem da ne bi smelo da se vozi sa kukom pozadi kad nema ničega na njoj jer realno obesmišljava ulogu branika. Koliko sam skapirao te neke Euro kuke samo zašrafiš 4 šrafa kad ti treba nešto da povežeš, dakle nije neko preveliko cimanje da bi ti kuka non stop stajala na kolima...  

 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

On 2/10/2021 at 3:19 PM, togFU said:

Pfff, pa postoji i ono savršeno rešenje - kuka koja se uvuče kad se ne koristi! (ima neki zlob valjda, nije baš "uvlačenje" u pravom smislu, više "savijanje ka unutra" :D)

mislim da je to nešto što i kod nas zakon traži da imaš, ta što se "savije" ili lako skida.

Link to comment
Share on other sites

Imam pitanja! Znam da pratite... Ovako idu pitanja:

  1. Videh da je država zaustavila subvencije na elektro zbog budžeta bla bla itd, jel zna neko jel to ponovo krenulo?
  2. Šta kažu "kuloari" jel će biti nekakvog oblika sajma (sva je prilika da ne ofc)

E sad i konkretna pitanja:

  1. Imamo hibrid i plugin hibrid i ful elektro. Ako dobro razumem hibrid je ono kao Prius, voziš ga na benzin a on tokom te vožnje puni elektro motor tj. bateriju i onda pravi miks između benzina i struje i u suštini ne može da radi bez benzina tj. ta autonomija samo baterija mu je dosta mala. Ful elektro je ful elektro ofc. Između ide plug-in hibrid koji ima konektor za punjenje ali ujedno ima i standardni motor i on kao takav NE PUNI bateriju dok radi na gorivo ili puni?
  2. Isto tako, jel takođe ima onu foru do 20kmh vozi na struju preko vozi na gorivo (ili koliko god kmh nije ni bitno) ili pak roka na struju dok ima struje pa onda pređe na gorivo? 
  3. Kolike su uopšte autonomije tih plugin-ova u kilometrima? ono 50km, 100, 200 ... ako se ne varam tesla ide koliko, 400-500 sa jednim punjenjem, pa verujem da sve drugo mora biti (dramatičnije) manje?
  4. Šta je uopšte tu sad "najbolje"? Znam da je Tojota verovatno najdalje otišla što se tiče tehnologije i svega, ali prosto šta je "bes celer" tj. da kažemo "bes baj"?

@Zwerko @dovlagsi a mogu i ostali ofc!

 

Link to comment
Share on other sites

Skoro sam baš nešto gledao to oko subvencija pa imam baš spremne odgovore, krenulo je od prošle godine, a ima i ove. U suštini imaš ovde - 5k evra je za full električni, 3500 evra plug-in hibrid, 2500 evra hibrid, 500 evra motorcikl i 250 evra moped (ne znam kako se računa razlika između motorcikla i mopeda za električni, pretpostavljam na osnovu snage). Za sajam pojma nemam, pretpostavljam da neće biti čim niko ništa ne priča a i ako neće da bude utakmica sigurno da neće da bude ni sajam automobila 😄

E sad pitanja:

1. Da, imaš te tri kategorije. Suštinski jedina razlika između plug-in hibrida i hibrida jeste što ovaj prvi može bateriju da puni i na utičnicu da kažemo, a ovaj drugi ne može. Pritom imaš hibride koji samo dodaju snagu električnog pogona na benzinski motor koji prenosi snagu na točkove, a imaš recimo i hibride koji benzinski motor koriste samo da pune bateriju koja posle daje struju za elektromotor, to je recimo Prius. Dakle kod njega benzinski motor ne prenosi uopšte snagu na točkove već sve ide preko baterije i elektromotora. I recimo Prius imaš običan takav hibrid, a imaš i Plug-In Hibrid Prius, razlika je što ovaj drugi prikopčaš preko noći na struju da imaš da napuniš baterije, ako preko dana ideš samo "malo po gradu" praktično ga koristiš kao full električno vozilo. A kad ideš negde duže onda se samo uključi benzinac da dopunjuje bateriju. 

2. To u suštini sam komp određuje - on će uključiti benzinski motor kad skapira da si recimo izašao na auto put gde je električni motor manje efikasan pa bolje da predupredi punjenje. Ili možeš ručno da mu odabereš EV mod gde je samo na struju, mislim da i jedan i drugi Prius mogu da pređu oko 40 km samo na struju, s tim da recimo ne voziš brže od na primer 120 km/h.

3. Dramatično su manje, ja mislim nijedan od tih plug-in hibrida nema samo EV autonomiju veću od na primer 60 km, evo sad gledam izgleda da je trenutno najbolji neki BMW X5 Plug-in koji ima autonomiju oko 55 milja, tj 85km, dakle značajno manje od te Tesle. 

4. Pojma nemam, skupo je sve i dalje jako, tipa gledao sam kad sam se raspravljao sa tim ortakom oko Toyota, Prius običan je oko 30k evra bez subvencije, Plug-In oko 40k kod nas... A ovi ostali su uglavnom skuplji 🙂 Tipa ima nova Octavia Plug-In hibrid varijantu ali ne znam da li se još pojavila kod nas, to bi mogao biti best buy!!!

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Zwerko said:

3. Dramatično su manje, ja mislim nijedan od tih plug-in hibrida nema samo EV autonomiju veću od na primer 60 km, evo sad gledam izgleda da je trenutno najbolji neki BMW X5 Plug-in koji ima autonomiju oko 55 milja, tj 85km, dakle značajno manje od te Tesle. 

Tako sam i ja mislio, ali sam nešto danas čitao za onaj XC40 Recharge i sad i u reviewovima i ovako nalazim:

Quote

 

Enjoy the freedom of electric driving with a projected range of up to 418km/208 miles*. When needed, you easily top up at home or at work – or fast-charge from zero to 80% in around 40 minutes**.

 

 

 

I sad ja ne kapiram, jel ovo podrazumeva kombinovano gorivo+struja? Pošto ako je tako onda mi je to nešto "malo" jer računam struja+gorivo treba da ponudi više nego standard pun rezervoar od 50-60L koji nudi tih 400km npr.

Nekako stičem utisak da se misli na strujnu vožnju, ali sad nisam siguran.

Quote

But that doesn’t extend to driving range. On Wednesday evening the EPA again updated some of its fuel economy ratings for vehicles, including an official range rating of 208 miles for the XC40 Recharge.

The Tesla Model Y Long Range All-Wheel Drive model is currently rated for 316 miles of range. 

Šta mašim?

Jer ako oni porede XC40 struja+gorivo protiv tesle koji je samo struja, to je ono "frogs & grandmas" 🙂
 

edit: ah, moja greska. Ima recharge u recharge pure electric, samo ime kaže za ovaj drugi šta je. Ovaj prvi ide do 50km samo na struju. 

Link to comment
Share on other sites

Plag in hibridi imaju prednosti i mane, ideja je da ti daju tako tih 60-80 km na strujicu za realni dejli komjut što je gotivno. Mana je što je ceo sistem još uvek dosta skup ali i težak, te ako treba da putuješ i da ti uglavnom radi benzinac, može da troši dosta. Takođe dojam vožnje je slabiji za ono što očekuješ kad pogledaš brojke, gde je primer baš nova Oktavija plag-in u varijanti RS - imaš i klasičan 2.0 TSI benzin sa 245 KS i plag-in hibrid sa isto toliko snage, gde je ovaj drugi dosta sporiji i lošiji u nekoj sportskoj vožnji. Lično sam to video na primeru Volvoa XC90 T8, kao ima 400 konja output al je plagin hibrid, ne vozi se kao da zaista ima 400 konja... Nešto kao First Austria kasetofoni recimo, sa nalepnicom da ima 1000W 😁

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, dovlagsi said:

Plag in hibridi imaju prednosti i mane, ideja je da ti daju tako tih 60-80 km na strujicu za realni dejli komjut što je gotivno. Mana je što je ceo sistem još uvek dosta skup ali i težak, te ako treba da putuješ i da ti uglavnom radi benzinac, može da troši dosta. Takođe dojam vožnje je slabiji za ono što očekuješ kad pogledaš brojke, gde je primer baš nova Oktavija plag-in u varijanti RS - imaš i klasičan 2.0 TSI benzin sa 245 KS i plag-in hibrid sa isto toliko snage, gde je ovaj drugi dosta sporiji i lošiji u nekoj sportskoj vožnji. Lično sam to video na primeru Volvoa XC90 T8, kao ima 400 konja output al je plagin hibrid, ne vozi se kao da zaista ima 400 konja... Nešto kao First Austria kasetofoni recimo, sa nalepnicom da ima 1000W 😁

Ne samo što je skupo, nego mi je onda upitna i kompletna isplativost i funkcionalnost toga. Jer uz plugin ne samo da sipam gorivo na pumpi, nego "moram" i da punim auto na šteker i to više sati, sve to zbog 50ak kilometara autonomije - deluje mi u praksi da ljudi kroz vreme samo zabatale ovaj elektro deo i sipaju gorivo kao u običan auto i "teraju".

Link to comment
Share on other sites

Hibridi imaju smisla samo zbog poreza, jer dobijaš subvencije, eko propusnice da ideš u centar grada itd itd. A kao korisnik imaš sad 2 motora koja moraš da održavaš, sipaš, proveravaš, što meni deluje kao daleko lošija varijanta long term, sem ako ti baš zbog prirode posla paše takav combo.. tipa taksista koji puni bateriju kad bleji, al ako prigusti može da "tera" na benzin dok opet ne uhvati punjač.

Ja gledam model3 trenutno, koji mi se kao auto i ne svidja baš tj čitao sam da su sastavljani kao yugo, ali kao gadget je vr' .. posle njega bi gledao ID3 jer njemačka je njemačka, plus je RWD... renault fazon sa rentanjem baterije mi se nikako ne svidja, japanci mislim da se nisu još posvetili fully baterijama koliko evropa tbh... eventualno hyundai, Konu su svi hvalili da je super.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Junkie said:

Hibridi imaju smisla samo zbog poreza, jer dobijaš subvencije, eko propusnice da ideš u centar grada itd itd. A kao korisnik imaš sad 2 motora koja moraš da održavaš, sipaš, proveravaš, što meni deluje kao daleko lošija varijanta long term, sem ako ti baš zbog prirode posla paše takav combo.. tipa taksista koji puni bateriju kad bleji, al ako prigusti može da "tera" na benzin dok opet ne uhvati punjač.

Ja gledam model3 trenutno, koji mi se kao auto i ne svidja baš tj čitao sam da su sastavljani kao yugo, ali kao gadget je vr' .. posle njega bi gledao ID3 jer njemačka je njemačka, plus je RWD... renault fazon sa rentanjem baterije mi se nikako ne svidja, japanci mislim da se nisu još posvetili fully baterijama koliko evropa tbh... eventualno hyundai, Konu su svi hvalili da je super.

ima i toga, potpuno si u pravu ... izgleda da je sve to za elektro i dalje u domenu "ispitivanja".

da ne pričamo što kod nas makar subvenciju dobiješ za kupovinu i to je to - posle nema toga za centar grada parkiranje bla bla, možda će uvesti ali i dalje nisu. možda je registracija nešto jeftinija, ne znam.

Link to comment
Share on other sites

zar Nissan nema Leaf koji moze da predje 350-60 km, a sad izbacuju i SUV koji ce moci do 500 km (kada vec spominjete modele)

doduse svi ti elektro modeli su ruzni beskrajno sto spolja sto iznutra a fino skupi 😐 

nasa drzava do sada nije znala da promovise nesto sto je kvalitetnije ili potrebno ili neophodno, na milion primera iz zivota, cisto sumnjam da ce znati to da urade i za ovako nesto

ni jedna drzava/proizvodjac auta nije krenuo sa potpunim pravcem i strategijom sta i kakio, neki se pogoni tek otvaraju , neki se tek planiraju. Mislim da se pazljivo to sve opipava da se ne bi ugusili u konkurentnosti, a ovo je globalna prilika proizvodjacima auta da zacepe marze kao nikada do sada 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_electric-vehicle-battery_manufacturers

ako bacis pogled, japanci su daleko ispred sa proizvodnjom baterija (bar meni tako izgleda)

Edited by G!!!

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

A šta se u Srbiji radi sa tim baterijama posle 10 ili manje godina kada treba da se menjaju? Ima neko ko recklira to, ili se samo bace u neki šanac pored puta? 🙂

 

edit: ili je plan da se proda auto pre toga, pa neka novi vlasnik misli o tome? 🙂

Edited by manson
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, manson said:

A šta se u Srbiji radi sa tim baterijama posle 10 ili manje godina kada treba da se menjaju? Ima neko ko recklira to, ili se samo bace u neki šanac pored puta? 🙂

 

edit: ili je plan da se proda auto pre toga, pa neka novi vlasnik misli o tome? 🙂

valjda nisu toliki carevi, verujem da ide neki otkup nazad, ako se radi za akumulatore otkup makar bi i za ovo, ali verovatno postoji još veći incentive da vratiš nazad proizvođaču a on ti da neki popust.

22 minutes ago, G!!! said:

zar Nissan nema Leaf koji moze da predje 350-60 km, a sad izbacuju i SUV koji ce moci do 500 km (kada vec spominjete modele)

 

to su ovi full elektro, pričali smo o ovim kombinovanim.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Lucky said:

Ne samo što je skupo, nego mi je onda upitna i kompletna isplativost i funkcionalnost toga. Jer uz plugin ne samo da sipam gorivo na pumpi, nego "moram" i da punim auto na šteker i to više sati, sve to zbog 50ak kilometara autonomije - deluje mi u praksi da ljudi kroz vreme samo zabatale ovaj elektro deo i sipaju gorivo kao u običan auto i "teraju".

Meni ta plug-in hibrid varijanta trenutno ima najviše smisla, i od full električnog i od običnog hibrida. U smislu običan hibrid mi deluje kao standardni auto koji malo manje troši, ne čak ni značajno manje, ima čisto benzinskih motora u automobilima koji troše približno ili čak i manje od Priusa na primer. Sa druge strane full EV je problem ta autonomija ako hoćeš da putuješ s njime, okreni obrni ako hoćeš da ideš negde dalje od 400-500km ima da moraš da staneš na neki brzi punjač ili nešto. Plus ako na primer odeš u Grčku na more onda moraš da vijaš gde tamo ima da ga napuniš, kad, kako i sl, još uvek deluje kao preveliko smaranje. 

S druge strane plug-in hibrid mi kombinuje najbolje od te dve stvari. Aj sad kao uzmemo za primer novu Octaviu kao narodni auto kod nas. Ona ima domet nešto malo od 70 km samo na struju, plus ima benzinski motor. I sad ona se puni neka 3.5 sata na nekoj kućnoj utičnici, ali mislim da to mora da bude neka posebna od 3.6KW, u svakom slučaju nek se puni i 8 na normalnoj utičnici. Što znači da ako imaš gde da ga puniš, tipa kuća/lična garaža i sl ti po gradu funkcioniše skroz kao EV - dođeš uveče kući, staviš ga na punjač, on se napuni do ujutru. Ja realno mislim da nikad po gradu ne pređem više od 70km, plus što ne postoji ona pretnja kao kod električnog "a šta ću što mi je ostalo još samo 10km baterije?!", ništa brate samo ćeš nastaviti da voziš i da prdiš iz auspuha kao i 99% ostalih u saobraćaju, zabole te. S durge strane kad oćeš na more isto nije problem, natočiš lepo gorivo kao čovek i ideš, ne razmišljaš o superpunjačima, rezervisanju, proseravanjima, svratiš na pumpu kad ti se prohte. 

Moj trenutni problem je što mi je logistički malo komplikovanije za punjenje (imam garažu sa strujom kod keve, gde bi verovatno morao da dodatno ugradim brojilo da ne derem komšije, ali ne živim tamo trenutno što se realno može promeniti u narednih 5 godina ili tako nešto) i drugo što su jebeno preskupi još uvek. Kapiram da ako će obična 1.4 benzin Octavia kod nas da bude 20k eur u nekoj ok opremi ovo će da bude 30+ najmanje, sa sve uračunatom subvencijom... I ovo što kaže Junkie gde ti ovde nemaš nikakav benefit parkinga, vožnje žutom trakom ili bilo šta što je drugde sasvim normalno. Onaj jedan izvesni Englez što ga i ti znaš mi je rekao da je svojevremeno dok je radio u centru Londona vozio Priusa zato što mu se bukvalno otplaćivao samo na konto taksi koje nije morao da plaća, sad kad mu to više ne treba vozi naravno dizlo V90 jer ga zabole patka. Suština je da će ljudi kupovati ako imaju neki realni benefit, 5k eur manje na inače visoku cenu nije bukvalno ništa... 

E sad ovo što Dovla kuka da su mu slabije performanse jer je teži, jebemliga, ja nisam neki trkač da bi me to nešto sad smaralo. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, dovlagsi said:

Jeste, ne plaća se porez na luksuz. Vazi za sva hibridna vozila, tako da ti je registracija za fazon novi bmw x5 3,0 48v mild-hybrid 25k 🙂

znao sam da ima nešto :))

50 minutes ago, Zwerko said:

Moj trenutni problem je što mi je logistički malo komplikovanije za punjenje (imam garažu sa strujom kod keve, gde bi verovatno morao da dodatno ugradim brojilo da ne derem komšije, ali ne živim tamo trenutno što se realno može promeniti u narednih 5 godina ili tako nešto) i drugo što su jebeno preskupi još uvek. Kapiram da ako će obična 1.4 benzin Octavia kod nas da bude 20k eur u nekoj ok opremi ovo će da bude 30+ najmanje, sa sve uračunatom subvencijom... I ovo što kaže Junkie gde ti ovde nemaš nikakav benefit parkinga, vožnje žutom trakom ili bilo šta što je drugde sasvim normalno. Onaj jedan izvesni Englez što ga i ti znaš mi je rekao da je svojevremeno dok je radio u centru Londona vozio Priusa zato što mu se bukvalno otplaćivao samo na konto taksi koje nije morao da plaća, sad kad mu to više ne treba vozi naravno dizlo V90 jer ga zabole patka. Suština je da će ljudi kupovati ako imaju neki realni benefit, 5k eur manje na inače visoku cenu nije bukvalno ništa... 

London centar grada je šok sam po sebi, ima stanovnika duplo od cele Srbije otprilike a u centru grada vidiš 10 automobila :)) genijalno. Karikiram deset, ali bukvalno na nivou beograda kad nije špic.

51 minutes ago, Zwerko said:

Moj trenutni problem je što mi je logistički malo komplikovanije za punjenje (imam garažu sa strujom kod keve, gde bi verovatno morao da dodatno ugradim brojilo da ne derem komšije, ali ne živim tamo trenutno što se realno može promeniti u narednih 5 godina ili tako nešto) i drugo što su jebeno preskupi još uvek.

naravno, logistika i mene zeza, jer ne znam 'de bih ga punio... 

ali sad ne razumem oko potrošnje, jel on kad je benzinac troši isto kao normalni benzinac pa se ti neki proseci potrošnje koji su tipa to 2l/100km zapravo kad uračunaš 50km na struju plus 50 na benzin pa kao eto prosek je 2l?

Link to comment
Share on other sites

On kad je benzinac troši kao hibrid, u smislu ako bi normalan benzinac trošio u nekim uslovima vožnje 7l/100km on će da troši fazon 5 l/100km. E sad moguće da oni napišu 2l/100km ali je to realno da lažu. Sad on kad tako radi i troši i puni bateriju tako da tipa ako ga voziš na benzin 100 km po autoputu onda ćeš posle samo na struju imati verovatno skroz punu bateriju, ali ako ga voziš stani-kreni po gradu gde troši dosta baterije onda verovatno posle ne možeš da ga voziš samo na struju. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Treba da uzmem kola u aprilu, setio se ovog topika pa rekoh da pitam za savet!

Trazim sledeće:

- benzinac

- prednji pogon

- hečbek (možda može i limuzina/liftbek)

- 4/5 vrata

- da je malo "živahniji" ali ništa sportski

Ja sam nekako izbor suzio na A3, Megan, Ceed, možda neka Astra. Od Škode mi se recimo sviđa ova nova Skala, ali je to noviji auto i ne bih sada uzimao tako nešto. Uzimao bih nešto staro 5-7 godina.

 

Svaki savet je dobrodošao!

 

Um caruje, Dundo Maroje!

 

click me

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...