Jump to content

Saobraćajna nesreća - Novi Sad


Bahamut

Recommended Posts

On 1/24/2023 at 2:33 PM, alfa said:

Pa je l imas na poslu parking ili nemas?

Na kraju krajeva, svako treba da ima mogucnost da ide na posao kako hoce, samo sto idenje kolima na posao u centralne zone mora da bude luksuz.

Imam pa me bk. Govorim o 90% sirotinje.

Hoces da kazes da je NBG postao centralna zona? Ili da je 42. blok, koji ima  jednu citavu zgradu u sred peska previse naseljen? Ili da koleginica iz Stare Pazove treba da dolazi vozom ili autobusom na posao?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, killYg0r said:

Hoces da kazes da je NBG postao centralna zona? Ili da je 42. blok, koji ima  jednu citavu zgradu u sred peska previse naseljen? Ili da koleginica iz Stare Pazove treba da dolazi vozom ili autobusom na posao?

pa možda nije blok 42 naseljen, ako je to ovamo gde je NCR, ali jesu okolni delovi pa bi se onda parkirali i tu. 

Bio sam par puta u SuperVeru kad su otvorili NCR, dok super vero nije postavio rampu, nisi mogao da parkiraš čak ni smarta (!) a stajali su i na ulici između vozila itd. to je za parking servis idealna situacija. ne u slučaju vera (koji samo stavi rampu) nego onda ti NCR likovi odu dijagonalno u one "televizorke" i parkiraju se i onda narod odande nema gde i onda se pojavi spasilac parking servis koji uvede zonu. tako i šire zone - nacrtaju je do jedne tačke, ljudi se parkiraju od te tačke nadalje gde nije zona, pa oni dođu x meseci posle pa upadnu i u tu zonu.

a nbgd parking jeste pakao, oko crvenkape npr ne možeš nikad da se parkiraš čak ni u zoni jer nema mesta, da ne pričam o onim ulicama među zgradama koje su dvosmerne ali su zapravo jedva jednosmerne jer su kola i levo i desno i opet nema mesta.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, killYg0r said:

Imam pa me bk. Govorim o 90% sirotinje.

Hoces da kazes da je NBG postao centralna zona? Ili da je 42. blok, koji ima  jednu citavu zgradu u sred peska previse naseljen? Ili da koleginica iz Stare Pazove treba da dolazi vozom ili autobusom na posao?

Jeste, centralna biznis zona na dosta lokacija. Rekao je Laki za Vero vec, a i stanari su u paklu sa parkingom zbog radnika iz okolnih firmi. Koleginica ima ima beovoz Bataja - Buvljak direkt, u minut red voznje. Mislim da moze fino vremena i para da ustedi tako.

Um caruje, Dundo Maroje!

 

click me

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Jose Jimenez said:

Najpametnija stvar urađena za saobraćaj u ovih 20-30 godina je pretvaranje ulica u centru u jednosmerne. Mislim da je NBG dostigao tu tačku na nekim mestima.

Ali problem na NBGD nije količina saobraćaja (još uvek) već se opet vraćamo na nedostatak parking mesta. Tipa ovo što Laki kaže u Bloku 30 je problem parkiranih automobila na trotoaru koji izlaze i na ulicu, da ne pričamo što samim tim više ne postoji trotoar. Te bi onda ti problem nepropisnog parkiranja rešio tako što bi uveo da je ulica jednosmerna? Ili na primer Blok 70, opet je problem parkiranih kineskih kombija i automobila, pritom tu internu saobraćajnicu i ne možeš da pretvoriš u jednosmernu jer prosto blok nije tako koncipiran, ne bi mogao do nekih delova da stigneš ili bi stanovnicima jednog dela bloka bilo dosta veliki obilazak da stignu do svojih stanova, i to ne pričamo kao u gradu gde je to manji blok zgrada, nego ovde pričamo o tipa kilometar dužoj vožnji, što nije zanemarljivo. A opet osnovni problem nije gustina saobraćaja, kao što je u gradu, nego parking. Hoću reći ja sam pre za to da se smanjuje korišćenje automobila, između ostalog i uticajem na broj parking mesta, nego što sam za to da se ulice pretvaraju u jednosmerne da bi se povećao broj parking mesta, a samim tim i dalje stimulisalo korišćenje automobila.  

  • Upvote (+1) 1
  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Прављење више паркинг места не решава проблем. Напротив. Гаража на 16 нивоа, испод и изнад земље у коју стаје 5000 аутомобила чини 2 ствари:

1. Кошта незамисливо много. Ајде ово нас заболе као што нас заболе за све остало. Бацићемо колико треба пара, нису наше ионако.

2. На том неком месту ће се нагомилавати огроман број возила који ће сваки дан да улази-излази и прави несносне гужве јер немам саобраћајнице која може да прими ту количину возила. Иста логика се примењује на проширивање саобраћајница. Само се виђе аутомобила угура а гужве не нестају.

2а. На страну питање а где би се тачно градио додатни велики паркиг широм НБГД.

Тако да, како ја то видим, једино ефикасно решење је да се смањи број возила на улицама. А то се ради ефикасном не-аутомобилском инфраструктуром. А код нас је то мало компликовано 🙂

  • Upvote (+1) 1
...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, overkind said:

Тако да, како ја то видим, једино ефикасно решење је да се смањи број возила на улицама.

Jedino?

Treba prorediti, odnosno rasiriti fizicke interesne ciljeve velikog broja pojedinaca na veci prostor. Da se, uz postojece, ne grade nove stambene/poslovne zgrade, bez svojih dovoljnih parkinga i da tako dolazi do guzvi kad se svi sjaete na mikrolokaciju.

Link to comment
Share on other sites

To sto si ti pomenuo se zove prostorno planiranje i svakako je od velikog znacaja. Tako bi se npr izbeglo da se Bgd na vodi ulije u Karadjordjevu koja je mestimicno siroka po jednu traku. Kod nas je ovo katastrofalno reseno. Ako uposte imamo ikakvo planiranje.

Ali da, jedino trajno i efikasno resenje za velike gradove i saobracajne guzve u istim je smanjenje upotrebe licnih, osobnih, automobila za svakodnevni transport ljudi. Nijedan grad nije napravljen za 1.5 auto po domacinstvu, ili koliko vec, koji se svaki dan tiskaju po ulicama sa jednom osobom u njima. Prosto nema fizicki prostora za to osim ako ne gledas americku strahotu, parkinge od po nekoliko hektara i 'gradske ulice' sa po 6 ili 8 traka. Kao kod nas Gagarinova npr. To nije ulica. To je autoput sa semaforima i zebrama. Ali to nisu prijatna mesta za zivot a i guzve su svemirkse.

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, overkind said:

Prosto nema fizicki prostora za to osim ako ne gledas americku strahotu, parkinge od po nekoliko hektara i 'gradske ulice' sa po 6 ili 8 traka. Kao kod nas Gagarinova npr. To nije ulica. To je autoput sa semaforima i zebrama. Ali to nisu prijatna mesta za zivot a i guzve su svemirkse.

pa ni američka strahota ne pomaže baš 🙂 odeš na LA put i ima osam traka i gužva je i dalje 🙂

što je najcrnje od svega, LA ima "samo" 4mil stanovnika.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, overkind said:

To sto si ti pomenuo se zove prostorno planiranje i svakako je od velikog znacaja. Tako bi se npr izbeglo da se Bgd na vodi ulije u Karadjordjevu koja je mestimicno siroka po jednu traku. Kod nas je ovo katastrofalno reseno. Ako uposte imamo ikakvo planiranje.

Ali da, jedino trajno i efikasno resenje za velike gradove i saobracajne guzve u istim je smanjenje upotrebe licnih, osobnih, automobila za svakodnevni transport ljudi. Nijedan grad nije napravljen za 1.5 auto po domacinstvu, ili koliko vec, koji se svaki dan tiskaju po ulicama sa jednom osobom u njima. Prosto nema fizicki prostora za to osim ako ne gledas americku strahotu, parkinge od po nekoliko hektara i 'gradske ulice' sa po 6 ili 8 traka. Kao kod nas Gagarinova npr. To nije ulica. To je autoput sa semaforima i zebrama. Ali to nisu prijatna mesta za zivot a i guzve su svemirkse.

Prostorno planiranje je i ovo neplaniranje koje sada imamo, a koje je i dovelo do ovakvih situacije. Razmicanje objekata, koji stvaraju veliki priliv pojedinaca, na vecu povrsinu, bi doprinelo resavanju vise problema, a ne samo onog sa parkiranjem. Zasto "Ikea" nema problem sa parking mestima (retoricko pitanje, naravno)?

Takodje je potrebna zabrana/odmeravanje potrebe i izvodljivosti odredjenih tipova objekata i delatnosti u podrucjima (banalizujem: autoprevoznik koji kamione/autobuse/kombije parkira u Starom gradu svakako ne bi smeo da postoji).

Isto tako ne sme da se dopusta neboder od 25+ spratova u oblasti gde vec postoji (ili bi izgradnjom i useljavanjem te zgrade postojala) koncentracija stanovnistva koja zasicuje taj kraj.

Link to comment
Share on other sites

Slazem se 100% s ovim sto si napisao osim s delom da se i ovo nase zove planiranje 🙂 Mi smo pormenili plan na silu da bismo zadovoljili investitora, oprali pare ili sta god.

Ikea i sl objekti su novi i na izolovanim lokacijama. To nije toliki problem, mislim. Ja sam vise gadjao postojece guto naselje urbane zone. Vracar, Neimar recimo. A polako i Nbg blokove. Ne moze se to poravniti da bi se od nule napravilo. Tu bi neki plan radio posao koji kaze e ne moze to da se gradi jer ce zagusti sve. Ne moze, lupam, u bloku gde zivi 5000 ljudi da radi jos 2000 ili 2500.

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, overkind said:

Slazem se 100% s ovim sto si napisao osim s delom da se i ovo nase zove planiranje 🙂 Mi smo pormenili plan na silu da bismo zadovoljili investitora, oprali pare ili sta god.

Ikea i sl objekti su novi i na izolovanim lokacijama. To nije toliki problem, mislim. Ja sam vise gadjao postojece guto naselje urbane zone. Vracar, Neimar recimo. A polako i Nbg blokove. Ne moze se to poravniti da bi se od nule napravilo. Tu bi neki plan radio posao koji kaze e ne moze to da se gradi jer ce zagusti sve. Ne moze, lupam, u bloku gde zivi 5000 ljudi da radi jos 2000 ili 2500.

Upravo to i pricam: da su vlasti dozvoljavale i dozvoljavaju u ovom trenutku sve sto im Investitor plat-, mislim, trazi.

Da, tesko je u koncentrisanim sredinama (Vracar, Dorcol,...) napraviti pomaka (ali ne i nemoguce), No i dalje se punom parom dozvoljava jos gusca gradnja. I onda je problem sto stanovnistvo:

a) ide na date lokacije, jer ima neku potrebu da dodje do objekta, a objekat se nalazi gde se nalazi i

b) to cini kolima, sto je uglavnom iz niza razloga bolja solucija po njih.

I onda nije problem nedostatak parking mesta, jer PuKu nadleznima da se o tome vodi racuna pre izgradnje, nego je problem "prenaseljenost" i "bahatost", zaboga, kako sme automobilom, straza, straza. Hajde da opletemo po bahatom stanovnistu:

Step 1: mito bekrijo u dzepice

Step 2: uvedimo zone da stanovnistvo jos i placa parking, jer ko IJ, marva su.

Step 4: profit. Nismo mi krivi, vi ste.

 

Tako da ono, "jedino" resenje nije jedino.

Edited by Praso
Link to comment
Share on other sites

Da se ogradim. Ja nisam rekao, niti mislim, da su gradjani bezobrazni, ili bahati ili sta vec. Naprotiv. Ovo jeste problem koji grad treba da resava jer ljudi prosto rade ono sto oni veruju da je za njih najbolje ili najudobnije a na gradu je da to usmeri, recimo. Nema govora o tome da su ljudi stoka ili nesto slicno. Ne u ovom kontekstu.

Rekao bih da se nacelno slazemo ali razlikujemo se u pristupu malo. Sto je dobro. Sarenilo je uvek dobra stvar.

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

ma da, sve je tačno, nego sam bezveze uzeo samo osnovni info iako je bio čudan sam po sebi. doduše opet poredeći tipa istanbul i LA koji u tom smislu imaju slično, LA opet ima pet puta veće gužve u saobraćaju iako je sigurno pravljen sa više traka i svega. ali kapiram i veća kola i više kola po porodici itd.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, overkind said:

Da se ogradim. Ja nisam rekao, niti mislim, da su gradjani bezobrazni, ili bahati ili sta vec. Naprotiv. Ovo jeste problem koji grad treba da resava jer ljudi prosto rade ono sto oni veruju da je za njih najbolje ili najudobnije a na gradu je da to usmeri, recimo. Nema govora o tome da su ljudi stoka ili nesto slicno. Ne u ovom kontekstu.

Rekao bih da se nacelno slazemo ali razlikujemo se u pristupu malo. Sto je dobro. Sarenilo je uvek dobra stvar.

Nisam ni mislio ni rekao da je to tvoj stav. Problem je u opstem pristupu koji "resava" problem kratkovido i na najnepogodniji nacin po siroko stanovnistvo i na to sam hteo da se osvrnem.

Mesecima ne zadjem u centar (Knez - Kalemegdan - Terazije), a kad dodjem, meni zona ne ucini nista. Nemam parking mesto nikako, kruzim po Dorcolu 30+ min i na kraju mogu da parkiram jedino u Obilicevom vencu. Vozim klince, pa mi kola nemaju bas alternativu. Generalno sam stava da, onaj koje napustio zonirano mesto, je to uradio jer - prosto - zavrsio je sta je imao i odlazi odatle, a ne zato sto mora. Zato je za mene zona samo namet i ne pomaze mi da brze  ili uopste nadjem mesto.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Praso said:

Mesecima ne zadjem u centar (Knez - Kalemegdan - Terazije), a kad dodjem, meni zona ne ucini nista. Nemam parking mesto nikako, kruzim po Dorcolu 30+ min i na kraju mogu da parkiram jedino u Obilicevom vencu. Vozim klince, pa mi kola nemaju bas alternativu. Generalno sam stava da, onaj koje napustio zonirano mesto, je to uradio jer - prosto - zavrsio je sta je imao i odlazi odatle, a ne zato sto mora. Zato je za mene zona samo namet i ne pomaze mi da brze  ili uopste nadjem mesto.

uvek možeš da parkiraš u Rajićevoj 🙂 skupo doduše, ali ako nema alternative, bliže je kališu i tom delu nego obilić.

14 hours ago, Praso said:

Posto zivim u rejonu jedne zone, mogu da kazem da ne pomaze nimalo, stavise.

kako misliš? i šta znači "štaviše" u ovom slučaju?

dok kod mene nije bila zona (dal' gde je firma dal' gde živim) imao si gomile onih kola što neko drži a nisu ni u voznom stanju otprilike, koja samo zauzimaju mesto i ničemu ne služe. ok, to se rešava danas i komunalcima i kako već, ali pre X godina nije baš bio slučaj. ali osetno se promenila situacija sa nalaženjem mesta. Na primer u Ohridskoj dok smo bili, nisi mogao da nađeš mesto osim možda nekad prepodne kad ljudi odu na posao. Posle 4 npr nikako. Uveli su zonu i bilo je bolje. Možda nije danas, jer se povećao broj automobila i definitivno to nije ultimativno rešenje, ali je u određenom scenariju pomoglo.

Ali me zanima kako misliš da je odmoglo? Ostavljam po strani trošak od 500 kinti mesečno za zonu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

https://www.blic.rs/vesti/beograd/kamere-automatski-snimaju-prolazak-na-crveno-kazna-stize-na-kucnu-adresu/essmmrn

Raskrsnice na kojima se nalaze kamere koje automatski snimaju prekšraj:

  1. Raskrsnica Trgovačke i Jablaničke ulice na Čukarici
  2. Raskrsnici Francuske ulice i Gospodar Jovanove
  3. Raskrsnici Bulevara Mihajla Pupina i Miletnija Popovića
  4. Raskrsnici Bulevara despota Stefana i Cvijićeve ulice
  5. Bulevaru kralja Aleksandra kod Đeram pijace
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...