Jump to content

KlanRUR.rs - Playstation 4 glasine


rur_bot

Recommended Posts

playstation_logo

Na sve strane se pojavljuju glasine o hardverskim komponentama koje će biti unutar Playstation 4.

Evo podatka do kojih je došao vgleaks.com

Ovi i vrlo slični podatci inače već neko vreme dolaze iz različitih izvora, tako da je realno očekivati nešto slično ili možda čak i upravo ovo kada je hardver u pitanju, imajući u vidu da verujemo da se vreme za finalni dizajn približilo.

Ako ste spremni za tech talk, idemo:

 

LIVERPOOL SOC

Custom implementation of AMD Fusion APU Arquitecture (Accelerated Processing Unit)
Provides good performance with low power consumtion
Integrated CPU and GPU
Considerably bigger and more powerful than AMD’s other APUs

CPU:

Orbis contains eight Jaguar cores at 1.6 Ghz, arranged as two “clusters”
Each cluster contains 4 cores and a shared 2MB L2 cache
256-bit SIMD operations, 128-bit SIMD ALU
SSE up to SSE4, as well as Advanced Vector Extensions (AVX)
One hardware thread per core
Decodes, executes and retires at up to two intructions/cycle
Out of order execution
Per-core dedicated L1-I and L1-D cache (32Kb each)
Two pipes per core yield 12,8 GFlops performance
102.4 GFlops for system

GPU:

GPU is based on AMD’s “R10XX” (Southern Islands) architecture
DirectX 11.1+ feature set
Liverpool is an enhanced version of the architecture
18 Compute Units (CUs)
Hardware balanced at 14 CUs
Shared 512 KB of read/write L2 cache
800 Mhz
1.843 Tflops, 922 GigaOps/s
Dual shader engines
18 texture units
8 Render backends

Memory:

4 GB unified system memory, 176 GB/s
3.5 available to games (estimate)

Storage:

- High speed Blu-ray drive

single layer (25 GB) or dual layer (50 GB) discs
Partial constant angular velocity (PCAV)
Outer half of disc 6x (27 MB/s)
Inner half varies, 3.3x to 6x

- Internal mass storage

One SKU at launch: 500 GB HDD
There may also be a Flash drive SKU in the future

Networking:

1 Gb/s Ethernet, 802.11b/g/n WIFI, and Bluetooth

Peripherals:

Evolved Dualshock controller
Dual Camera
Move controller

Extra:

Audio Processor (ACP)
Video encode and decode (VCE/UVD) units
Display ScanOut Engine (DCE)
Zlib Decompression Hardware

http://klanrur.rs/?p=5437' send='false' layout='button_count' show_faces='true' width='450' height='65' action='like' colorscheme='light' font='lucida grande'>

Pogledajte vest na klanrur.rs
group-rur.png
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Sinoc su predstavili konzolu, mada ne i pokazali. Ja sam razocaran, AMD Jaguar 8 core procesor na 1,6Ghz, integrusa Radeon na nivou 7850 i 8GB DDR5-ice na 256 bita. Novi kontroler ce ima share dugme za socijalnu interakciju i izgleda da ce imati motion capture mogucnosti. Meni se od cele ove price vrti stomak, hardver po obicaju nije impresivan a celo ovo trucanje oko online, seringa i keringa, fejsbuka i ostalih modernih socijalnih fora me jednostavno ostavlja na strani anti-fana konzole. Nema sanse da kupim ako ne bude manje od 250 maraka a i to je mnogo.

soni i ser. hae

Edited by abohac
Link to comment
Share on other sites

Gde nije impresivan, pa ovo (što su predstavili, ne ovo iz vesti odozgo) je jači hardver od onoga što je imao PS3 na launchu u poređenju sa tadašnjim PC-jevima. Čisto da te podsetim, PS3 je imao ukupno 512 MB RAM-a (CPU + GPU), što je bilo duplo manje od tadašnjeg PC proseka (osim ako si Dule Smor), zatim grafiku koja je jedva upadala u višu klasu i procesor koji si mogao lepo da isprogramiraš samo ako si imao direktnu vezu sa inženjerima koji su ga projektovali. PS4 hardver je prepuna kapa za bilo šta što može da se zamisli u 720p, i sasvim korektna platforma za 1080p ako programeri iole znaju šta rade. Plus je arhitektura dobro poznata, alati su široko dostupni i razrađeni, izgradiće veliku biblioteku igara očas posla. Jasno je da su u frci s parama, nema mesta eksperimentisanju sa egzotičnim hardverom i glumljenju elitizma.

Za ovo smaranje sa društvenim mrežama se slažem.

Edited by voodoo_
Link to comment
Share on other sites

Gde nije impresivan, pa ovo (što su predstavili, ne ovo iz vesti odozgo) je jači hardver od onoga što je imao PS3 na launchu u poređenju sa tadašnjim PC-jevima. Čisto da te podsetim, PS3 je imao ukupno 512 MB RAM-a (CPU + GPU), što je bilo duplo manje od tadašnjeg PC proseka (osim ako si Dule Smor), zatim grafiku koja je jedva upadala u višu klasu i procesor koji si mogao lepo da isprogramiraš samo ako si imao direktnu vezu sa inženjerima koji su ga projektovali. PS4 hardver je prepuna kapa za bilo šta što može da se zamisli u 720p, i sasvim korektna platforma za 1080p ako programeri iole znaju šta rade. Plus je arhitektura dobro poznata, alati su široko dostupni i razrađeni, izgradiće veliku biblioteku igara očas posla. Jasno je da su u frci s parama, nema mesta eksperimentisanju sa egzotičnim hardverom i glumljenju elitizma.

Za ovo smaranje sa društvenim mrežama se slažem.

Hm, trebalo je da kazem da ja posmatram ps kroz prizmu PC-ja. Skeptican sam po pitanju procesora, AMD nije izbacio dobre multicore procesore za gaming tako da ne znam koliko ce ovaj da valja, ako Intel bude imao neki vanredan uspeh po performansama sa Haswellima ps ce imati insta-problem, a da ne govorim sta ce biti za koju godinu kada Intel nastavi sa die shrinkom i izbaci dobre 8 core procesore. Ali dobro, moguce je da ce procesor biti dovoljan, mada ipak ne ocekujem vise nego dovoljan. Najvise mi smeta graficka: kaze "u rangu" sa 7850. To meni vec zvuci kao ogradjivanje a 7850 je iako dobra karta vec danas nije sposobna da istera full detalje i napredna filtriranja sa glatkim fpsom u najzahtevnijim aplikacijama, na monitoru doduse; a navodno ce Maksvel cipovi jesti soni po Nvidijinoj propagandi (kapiram i da hoce). RAM zvuci super :) i stvarno jeste uspeh nagurati 8gb ddr5 u 2013 dok cemo mi cekati do 2015 za kompatibilne desktop ploce. S toga mi deluje da ce PC ponovo ostaviti PS u prasini za godinu-dve, a ukoliko bude tako cemo na PCju moci da vidimo znacajno naprednije naslove nego sto ce biti na psu. Kapiram da ce ps moci da izgura bf4 i da to lici na nesto a za (diskusije radi) bf5 ce verovatno biti inferioran. Moj uslov da bih bio potpuno zadovoljan konzolom je da ce igre na PCu i konzoli biti istog kvaliteta i to preko produzenog perioda, a to mislim da ni ps4 nece pruziti. Uostalom koliko para toliko i muzike, a ja ostajem razocaran s verom da ce se u buducnosti pojaviti konzola zbog koje cu moci da pomislim "drago mi je sto sam dao 300 jura za konzolu umesto da zalim sto nisam te pare ulozio u apgrejd svog pcja".

Link to comment
Share on other sites

Pustio sam balicu na trailere. I koliko znam, igre koje izadju oko launcha ne koriste ni 30% kapaciteta hardvera. Ono sto me interesuje kao svakog pravog Srbina je da li ce i kada moci da se teraju pirati.

Sto se tice hardvera, zar nije formula (hardver konzole) x 2 (ili x2.5) = PC hardver. Posto je, je li, ovo skroz podredjeno gamingu?

Ceka se i Xbox 720, mozda izdominira. Nintedno je failovao sa WiiU, ako im to ostane konzola koja se trka u novoj generaciji konzola.

I nesto sam citao po internetima da ce u trku uci josjedna do dve neke nove konzole, novih proizvodjaca? Ima li tu neke istine?

Uglavnom, prilicno sam zagrejan da pazarim neku konzolu sledece generacije direkt sa launcha..

Link to comment
Share on other sites

Pustio sam balicu na trailere. I koliko znam, igre koje izadju oko launcha ne koriste ni 30% kapaciteta hardvera. Ono sto me interesuje kao svakog pravog Srbina je da li ce i kada moci da se teraju pirati.

Sto se tice hardvera, zar nije formula (hardver konzole) x 2 (ili x2.5) = PC hardver. Posto je, je li, ovo skroz podredjeno gamingu?

Ceka se i Xbox 720, mozda izdominira. Nintedno je failovao sa WiiU, ako im to ostane konzola koja se trka u novoj generaciji konzola.

I nesto sam citao po internetima da ce u trku uci josjedna do dve neke nove konzole, novih proizvodjaca? Ima li tu neke istine?

Uglavnom, prilicno sam zagrejan da pazarim neku konzolu sledece generacije direkt sa launcha..

Nintendova nova konzola je navodno sranje, uostalom oni pucaju na family segment tržišta. Ja znam za jednu community funded konzolu koja će izaći: Ouya. http://www.kickstart...eo-game-console

Cena na preorderu za zapad je 100baksa a dodatni kontroler 50baksa. I teraće mahom f2p naslove kalibra dota, tower defense igre itd jer je u stvari pc unutra (za ovo nisam 100$ siguran).

Tih 30% kapaciteta koje spominješ... možda previše optimistično? Ja nisam video povećanje kvaliteta igara od 200% na ps3ci. Igre su nekako ostale sve vreme u istoj kategoriji dok su se na pcju konceptualno prilično razvile od 2008 do sada. ps4 će da gura watchdogs pa ćemo već na startu videti koliko vredi.

Edited by abohac
Link to comment
Share on other sites

Dobar hardver ništa ne znači bez igara. Pošto više ne postoji otpor ka strimlajnovanim i uprošćenim igrama bilo koje vrste, a izdavači funkcionišu u neoliberalizmu, ne postoji podstrek da išta promene. Imali su skoro dve cele generacije foreda obrnu trend kada je rizik bio manji, ne vidim šta bi ih sad nateralo, a budžeti će u u najboljem slučaju ostati isti u početku a vremenom samo rasti. Baš me zanima da li će postojati i koliko pravih "next-gen" igara u svakom smislu, ne samo produkcijskom, bez kompromisa u kompleksnosti dizajna; ne računam naravno KS projekte. A to sve bez ulaženja u faktor talenta developera. Mnogi legendarni su zatvoreni, oni koji su ostali su kupljeni od strane izdavača i sada rade na inferiornim mutliplatform proizvodima, uz dosta skorašnih otpuštanja. Ne može bilo ko da radi na nekom ambicprojektu i da to ispadne dobro.

Naravno, "omg teh graphix and production valuez" ekipa će biti oduševljena, šta god da se nalazi ispod. Nema zime za prodajna i marketinška odeljenja.

Edited by fox m.
Link to comment
Share on other sites

o meni vec zvuci kao ogradjivanje a 7850 je iako dobra karta vec danas nije sposobna da istera full detalje i napredna filtriranja sa glatkim fpsom u najzahtevnijim aplikacijama, na monitoru doduse

Konzole imaju prednost fiksne specifikacije i programinja bliže "metalu" tako da nije baš isto. Pogotovo ako se poređenje vrši između igara ove generacije sa novim koje još nisu ni izašle. Verovatno će postojeći PC-evi dobiti poveliki boost jer će igre biti kreirane od nule za CPU i GPU arhitekture mnogo bliže onima koji su na PC-u već 4-5 godina.

S toga mi deluje da ce PC ponovo ostaviti PS u prasini za godinu-dve, a ukoliko bude tako cemo na PCju moci da vidimo znacajno naprednije naslove nego sto ce biti na psu.

Skoro sve "AAA" što će dolaziti od velikih izdavača će biti mutliplatform, što znači da se aseti biti kreirani za PS4/NextXBox i u velikoj većini slučajeva ostati nepromenjeni za PC. Na PC-u ćeš verovatno imati standardnu prednost veće rezolucije, FPS, IQ za one koji imaju hardver. Izuzetak će biti stvari tipa Star Citizen, Segini CA i Relic naslovi i sl.

Edited by fox m.
Link to comment
Share on other sites

Skoro sve "AAA" što će dolaziti od velikih izdavača će biti mutliplatform, što znači da se aseti biti kreirani za PS4/NextXBox i u velikoj većini slučajeva ostati nepromenjeni za PC. Na PC-u ćeš verovatno imati standardnu prednost veće rezolucije, FPS, IQ za one koji imaju hardver. Izuzetak će biti stvari tipa Star Citizen, Segini CA i Relic naslovi i sl.

Sjajno za igrače koje interesuju samo aaa naslovi kao što su mass efekat, bf i gta, za njih nema zime mada njima da serviraš i masno ćebe bi rekli hvala - ukoliko se stvarno dogodi da sve pc aaa franšize postanu multiplatformske, za šta ja mislim da ne postoji ni teoretska šansa. Možda Sonu i uradi nešto ako natera izdavače da rade MMO-ove za ps4?

Link to comment
Share on other sites

Svi se slazu oko jednog, 1080p je max sto ce moci da vidi, bar dok ne prodje jedno 4 godine razvoja. A i nije bilo realno ocekivati da konzola ispod 1k $ daje perfomanse racunara od 3k $. Plus sto proizvodjaci monitora jure cloud gaming, tipa kupite ovaj besan monitor bez brige jer ce da vam streamujemo sadrzaj kao i igre na max, nema potrebe da se istrcavate za konzole.

Ljudi se dele na optimiste i one koji znaju bolje.

Link to comment
Share on other sites

Sjajno za igrače koje interesuju samo aaa naslovi kao što su mass efekat, bf i gta, za njih nema zime mada njima da serviraš i masno ćebe bi rekli hvala - ukoliko se stvarno dogodi da sve pc aaa franšize postanu multiplatformske, za šta ja mislim da ne postoji ni teoretska šansa. Možda Sonu i uradi nešto ako natera izdavače da rade MMO-ove za ps4?

Pa neće sve, izuzetak će biti strategije (ono što je ostalo od njih) i razni simulacijski žanrovi. Termin AAA je nedefinisan, pored toga što je besmislen. "Prave" PC igre mogu se očekivati od Kickstartera i nezavisnih studija srednje veličine. Izdavači će sve što iole može da radi na gamepadu izdavati za konzole bez obzira koliko moralo biti uprošćeno u želji da maksimizuju profit, iako to ne funkcioniše uvek kako bi želeli. Osim ako se nešto veliko ne promeni i neko od izdavača i njihovih akcionara shvati da je kopiranje trendova loše a biti velika riba u maloj bari bolje za njih.

Edited by fox m.
Link to comment
Share on other sites

Pa neće sve, izuzetak će biti strategije (ono što je ostalo od njih) i razni simulacijski žanrovi. Termin AAA je nedefinisan, pored toga što je besmislen. "Prave" PC igre mogu se očekivati od Kickstartera i nezavisnih studija srednje veličine. Izdavači će sve što iole može da radi na gamepadu izdavati za konzole bez obzira koliko moralo biti uprošćeno u želji da maksimizuju profit, iako to ne funkcioniše uvek kako bi želeli. Osim ako se nešto veliko ne promeni i neko od izdavača i njihovih akcionara shvati da je kopiranje trendova loše a biti velika riba u maloj bari bolje za njih.

To sto kazes da ce jedine igre koje izlaze samo za pc biti strategije i simulacije je pricano i pre sonija 3 pa vidi sta se desilo, cak je tada ta prica bila dominantnija nego sada. Kolicina igara koje lice na nesto koje su na pcju onlz je ipak ostala veca, meni se cini i povecala. Da se to promeni preko noci izlaskom ps4 koji deluje kvalitetnije od ps3 - nema teorije. Potreban je veci pomak u kvalitetu konzole da bi serovale vecu kolicinu igara.

Termin AAA oznacava igre koje spadaju u gornju kategoriju po troskovima produkcije tako nije ni besmislen a nije bas ni nedefinisan. Logika da ce izdavaci izdavati sve sto moze za konzole "da bi maksimizovali profit" je pomalo uproscen, da ne kazem naivan. Sumnjam da je biznis strategija multinacionalnih korporacija toliko jednodimenzionalna... Generalno, iako je multiplatformski sistem jako dobra ideja su barijere u implementaciji istog prilicno velike i skupe za prevazilazenje. To mozes videti u svim sferama zivota i u svim industrijama, npr. ne idu sva kola na isto gorivo, ne prodaju se svi proizvodi u svim samouslugama, ne postoje univerzalne avionske karte koje mogu da se upotrebe kod svih avio-prevoznika, itd. Jos jedna od mnogih stvari je da trziste pc igara ima karakteristike koje ne odlikuju trziste konzolnih igara i obratno tako da igre koje dobro prolaze na konzolama ne moraju dobro da prolaze i na pcju i obratno. A i cela ta prica o multiplatformskom izdavastvu je donekle i trendy kao sto kazes a ja bih rekao malo i prevarantska. :)

btw, rumor je da ce konzola biti grozno skupa, nesto tipa 350-400 e. Cudilo bi me da bude manje a Soni da postane skroman, uzevsi u obzir da su zapadnjaci spremni da izdvoje te novce. :(

Link to comment
Share on other sites

To sto kazes da ce jedine igre koje izlaze samo za pc biti strategije i simulacije je pricano i pre sonija 3 pa vidi sta se desilo, cak je tada ta prica bila dominantnija nego sada. Kolicina igara koje lice na nesto koje su na pcju onlz je ipak ostala veca, meni se cini i povecala. Da se to promeni preko noci izlaskom ps4 koji deluje kvalitetnije od ps3 - nema teorije. Potreban je veci pomak u kvalitetu konzole da bi serovale vecu kolicinu igara.

Nisam napisao jedine uopšte, već jedine PC-only u AAA formatu od velikih izdavača u nadolazećem periodu (u tu grupu može da se ubaci još i MMO treš). kao odgovor na tvoju sumnju da će sve PC AAA franšize postanu multiplatformske. Nekolicina tih PC-only ili PC-first (tu spadaju Valve igre npr., EP2 I TF2 su dosta različito iskustvo u korist PC-a, pritom ne mislim na grafiku uopšte; do mere da je TF neprepoznatljiv na konzolama zbog kontrola, nedostatka mapa i ostalog sadržaja usled loše patch politike, komune) "AAA" naslova drugih žanrova koje su pojavile su započele razvoj dobrih godinu-dve PRE ili blizu launcha PS360 u prilično drugačijoj klimi, u kojoj su su izlazile igre sa složenijim dizajnom sa većim budžetom (za to vreme) i bile percipirane od strane onih koji ih finansiraju kao nešto isplativo, a takođe su bili spremni i na veći rizik To je ključan detalj - situacija se nije ponovila kasnije jer su se desile krupne promene u relativno kratkom roku, od koje je najbitnije ogroman skok u troškovima razvoja, velika ekspanzija populacije koja se igra i kupovina ili gašenje PC orijentisanih studija. U periodu od manje od god. dana pre do par godina nakon izlaska konzola su kupljeni Irrational, Monolith, Illusion Softworks, Lionhead; ugašeni Ensemble, FASA, ACES, Digital Anvil, Troika. Ion Storm Austin. Sve top timovi koje su pravili vrhunske igre koje su dale identitet PC "platformi". Epic je unajmljen od strane Microsofta da napravi igru koja će predstavljati showoff za njihovu novu konzolu, a uz to i engine za ostale koji će predstavljati ono što je bio Renderware za prethodnu generaciju. Crytek se u želji u da se ubaci na tržište licenciranja endžina prebacio na multiplatform. CDPR takođe, sa ciljem da se prošire na tržište SAD (to su izjavili u jednom od intervjua IIRC) gde su konzole mnogo više popularnije od PC-a, E da, iD je kupljen od Zenimaxa, a nedavno je zatvoren i GSC Game World... Btw, čisto da razjasnimo, da li smatraš da su igre kao što su Stalkeri, Witcher 1, Serious Sam 3 spadaju pod AAA, iako su im budžeti mnogo manji od igara u njihovim žanrovima zapadnih kolega?

Ne znači da se neće pojaviti neki novi koji će vremenog dostići visokoprofilni status sa fokusom na PC, ili da li će npr. KS projekti upravo to omogućiti njihovim kreatorima, da postanu samostalni i kasnije finansiraju igre sa većim budžetom i sl. Ali to ne može da se zna iz ove perspektive.

Termin AAA oznacava igre koje spadaju u gornju kategoriju po troskovima produkcije tako nije ni besmislen a nije bas ni nedefinisan.

Nedefenisan u smislu da se proizvoljno koristi za svašta, od igara sa budžetom od $5M pa sve do onih od $200M, a sve u želji da im se prilepi specijalni status koje će kao simbolisati omgvrhsvrš igru što nas dovodi do sledećeg. Besmislen je u smislu da etikete „AAA“ isto kao i “indie“ na drugoj strani produkcijskog spektra, ne znači ništa što se kvaliteta igre tiče. Velika količina novca uložena u igru ne znači da će ona biti dobra. Zapravo je u velikoj većini slučajeva obrnuto: dizajn se uprošćava, čime se spušta barijera ulaska, da bi se igra više prodala i povratila uloženo. Imaš slučajeva gde su develepori čak to otvoreno priznali (Bioshock, DE:HR). Veliki budžet potreban je prvenstveno zbog prezentacije, produkcijskih vrednosti i marketinga koje veliki izdavači, uključujući i konzolne first party, koriste kao izuzetno pogodno sredstvo da istisnu konkurenciju. Uspeli da struktuiraju industriju koristeći taj model, a što je još više korisnije za njih da kondicioniraju publiku da asociraju kvalitet sa raskošnom i skupom prezentacijom. A pošto veći deo tržišta ne mari puno za ništa osim bling faktora, njima dobro.

The reason that third parties have chosen to sell their product mostly on the backs of increasing visual splendor and presentation quality is manifest: it is a financially heavy investment, but it is an intellectually light investment. Coming up with new ideas and game mechanics is hard and risky (although it can be financially cheap). In contrast, while investing in increasingly better presentation costs a great deal of money, it is intellectually much more straightforward, and the results are more predictable. This is precisely what suits large publishers, because their strength is in their financial capital. EA does not necessarily have more creative ideas than a talented independant developer, but they definitely have a lot more money. Therefore, it is in EA's interest (and Ubisoft's and Take 2's) to create a market that heavily favors studios that can spend a lot of money, and not those with creative new game design ideas.

That's why we're here and why these companies have pushed so hard for this model. However, it usually isn't very lucrative long term (just as Hollywood is hilariously unprofitable). If our goal is for gaming to grow and expand, which is implicit in the topic at hand, then it probably would have been a better idea for publishers to focus on virtually any other quality people appreciate besides the superficial ones.

Focusing on lavish presentation and exceptional graphics is not wholely unpopular. I understand that there are people who care very much for superficial concerns. What I am saying is that, due to the costs incurred, it's a particularly poor focus for any industry if the goal is healthy profit, growth, and expansion.

Ovo dobra ili loša ili bolje rečeno bolja ili lošija je vrlo rastegljivo, ali mora da se uspostavi prava kritika igara kao što postoji za sve drugo, a pošto je kritika nužno komparativne prirode igre bi se igre rangirale spram kvaliteta finalnog proizvoda, nezavisno od budžeta, hajpa, uticaja izdavača, marketinga, popularnosti, pretencionziosti developera itd. IIli to nije potrebno i sve je isto i sve je awesome a igračka populacija treba samo da trpa pare u džepove kompanijama kao pravi poslušni građani potrošačkog društva?

Logika da ce izdavaci izdavati sve sto moze za konzole "da bi maksimizovali profit" je pomalo uproscen, da ne kazem naivan. Sumnjam da je biznis strategija multinacionalnih korporacija toliko jednodimenzionalna... Generalno, iako je multiplatformski sistem jako dobra ideja su barijere u implementaciji istog prilicno velike i skupe za prevazilazenje.

Pa, do sada ih nije sprečavalo, kada je razlika u hardverskim mogućnostima i arhitekturama bila mnogo veća. Šta misliš da će ih sada sprečiti? Zabole ih što je jednodimenziolno ako debelo profitiraju.

Jos jedna od mnogih stvari je da trziste pc igara ima karakteristike koje ne odlikuju trziste konzolnih igara i obratno tako da igre koje dobro prolaze na konzolama ne moraju dobro da prolaze i na pcju i obratno.

Oko ovoga se slažemo. Upravo na to sam mislio kada sam napisao da izdavanje za više sistema nije uvek najbolje rešenje. Ali ono što je loše je da je usled te lakomislene pohlepe krajnji efekat na igru ostaje isti. One koje se prebace na multiplatform razvoj, na njihovu dizajn je iz korena već uticala ta odluka, bez obzira na to da li one kasnije budu uspešne ili ne i da su kompanije koje ih prave zaradile više da pretvorile te specifičnosti tržišta u svoju korist. Ima primera koji podržavaju to. U suštini je to lose-lose situacija za PC. Neki od onih koji su prethodno bili PC orijentisani pretpostavljaju da će prostim izdavanjem igre za druge sisteme mnogo više zaraditi. Crytekov Levat je najbolji primer te iluzije i pogrešne logike, i to je dokazao u intervjuima 2008., gde je rekao da se igre slične Crysisu na konzolama prodaju 5x više, nagoveštavajući da bi njihova igra jednako uspešna eto samo da su tamo izbacili igru, sve ostalo bi se magično desilo samo od sebe. Samo je "zaboravio" da uzme u obzir sve moguće razloge zašto se te druge igre toliko dobro prodaju.

btw, rumor je da ce konzola biti grozno skupa, nesto tipa 350-400 e. Cudilo bi me da bude manje a Soni da postane skroman, uzevsi u obzir da su zapadnjaci spremni da izdvoje te novce. :(

Pa, ako bude taj rang cena teško da je skupo s obzirom na hardver koji ima. Mada, postoje "skriveni troškovi". Igre su solidno skuplje zbog rojalitja, retail marži i nedostastka DD za sve igre i konkurencije na istoj, I ostaje pitanje da li će se plaćati online i u kom obliku će biti (P2P ili DS).

Edited by fox m.
Link to comment
Share on other sites

Nisam napisao jedine uopšte, već jedine PC-only u AAA formatu od velikih izdavača u nadolazećem periodu (u tu grupu može da se ubaci još i MMO treš). kao odgovor na tvoju sumnju da će sve PC AAA franšize postanu multiplatformske. Nekolicina tih PC-only ili PC-first (tu spadaju Valve igre npr., EP2 I TF2 su dosta različito iskustvo u korist PC-a, pritom ne mislim na grafiku uopšte; do mere da je TF neprepoznatljiv na konzolama zbog kontrola, nedostatka mapa i ostalog sadržaja usled loše patch politike, komune) "AAA" naslova drugih žanrova koje su pojavile su započele razvoj dobrih godinu-dve PRE ili blizu launcha PS360 u prilično drugačijoj klimi, u kojoj su su izlazile igre sa složenijim dizajnom sa većim budžetom (za to vreme) i bile percipirane od strane onih koji ih finansiraju kao nešto isplativo, a takođe su bili spremni i na veći rizik To je ključan detalj - situacija se nije ponovila kasnije jer su se desile krupne promene u relativno kratkom roku, od koje je najbitnije ogroman skok u troškovima razvoja, velika ekspanzija populacije koja se igra i kupovina ili gašenje PC orijentisanih studija. U periodu od manje od god. dana pre do par godina nakon izlaska konzola su kupljeni Irrational, Monolith, Illusion Softworks, Lionhead; ugašeni Ensemble, FASA, ACES, Digital Anvil, Troika. Ion Storm Austin. Sve top timovi koje su pravili vrhunske igre koje su dale identitet PC "platformi". Epic je unajmljen od strane Microsofta da napravi igru koja će predstavljati showoff za njihovu novu konzolu, a uz to i engine za ostale koji će predstavljati ono što je bio Renderware za prethodnu generaciju. Crytek se u želji u da se ubaci na tržište licenciranja endžina prebacio na multiplatform. CDPR takođe, sa ciljem da se prošire na tržište SAD (to su izjavili u jednom od intervjua IIRC) gde su konzole mnogo više popularnije od PC-a, E da, iD je kupljen od Zenimaxa, a nedavno je zatvoren i GSC Game World... Btw, čisto da razjasnimo, da li smatraš da su igre kao što su Stalkeri, Witcher 1, Serious Sam 3 spadaju pod AAA, iako su im budžeti mnogo manji od igara u njihovim žanrovima zapadnih kolega?

...

Pa, ako bude taj rang cena teško da je skupo s obzirom na hardver koji ima. Mada, postoje "skriveni troškovi". Igre su solidno skuplje zbog rojalitja, retail marži i nedostastka DD za sve igre i konkurencije na istoj, I ostaje pitanje da li će se plaćati online i u kom obliku će biti (P2P ili DS).

Drago mi je da smo se sporazumeli i razumeli, svaka ti je k'o u Njegoša. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...