Jump to content

Vesti iz sveta automobilizma


VELIKI KURAC

Recommended Posts

  • Replies 5.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ne znam tačno šta je razlika ovde jer je tako trebalo da bude oduvek - pale se gore ona "EU", "Others" svetla, ali i to niko ne poštuje 🙂

U teoriji bi ovo trebalo da znači da svi iz austrije, nemačke itd idu na EU "granu" pa mi ostali nesretni idemo na ovu non-EU i prođemo brže, ali sumnjam 🙂

 

Quote

 

Ради убрзања преласка мађарске границе, на највећем граничном прелазу Реске, који се граничи са Хоргошем, мађарска полиција ће од 5. до 26. јуна распоређивати путнике у коловозне траке за контролу према држављанству путника.

То значи да ће возачи путничких возила, према светлосној сигнализацији на прелазу, бирати улазно-излазне терминале према томе да ли имају пасош Европске уније или су држављани земаља ван Уније.

Мађарска полиција то објашњава различитим процедурама провера и граничних контрола на које их обавезују међународни уговори.

Саобраћај на граничном прелазу Реске ће бити делимично измењен у складу са овом одлуком, те се путницима саветује да прате постављене знакове и упуства полицајаца и граничара.

"Редовно преиспитујемо ефикасност процедура преласка границе и смањење чекања сматрамо приоритетом. Ово је експериментални период, а ако се покаже да доприноси ефикаснијем преласку границе, могуће да ће се примењивати трајно", наводе у мађарској полицији.

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, dovlagsi said:

Lexus LBX

LBX - Lexus Breakthrough Crossover, kažu. Ono, za jedan leksus izgleda sjajno, sem što mnogo liči na novi tojotinu facu, al dobro. lepo je.

1,5 12v hibrid CVT 136 KS jadara

🤣

Previse izgleda kao da je samo tojota. Mada sa zadnje strane u tamnijoj boji nije lose

Link to comment
Share on other sites

Meni izgleda kao neki Seat neka Cupra nešto, mada moram da kažem malo me podseća i na onu Kiu manju, ne znam kako se zove valjda Stonic.

naravno ovo su neki polurenderi pa je teško da procenim dimenzije a i sam izgled auta tačno, nije svakako ružno nema šta. Ako "hvata" te Tojota linije spolja a iznutra reše onaj grozni sistem infotainmenta iz devedesetih koji ima Tojota (a deluje da jesu po ovim slikama) onda je to win win 🙂

Link to comment
Share on other sites

nemam pojma što više ne izbace ove kao menjače koji suštinski ničemu ne služe i prebace na dugmiće kao i svi drugi. možda ima neki trip oko navike ili ljudi vole da drže ruku na menjaču ili nemam pojma, ali odavno nema neku funkciju kod automatika (i posebno ev jelda) a zauzima mesto.

Link to comment
Share on other sites

Šta znam, meni to i nije tako loše. Vozio sam sad ovo nekoliko automatika i ovi iz Wagen grupe imaju "normalan" menjač, a recimo Tucson ima to baš dugme napred, drugo dugme za nazad i ono park/neutral, šta je već. Ipak mi je nekako bolji osećaj kad postoji pravi menjač, lakše i za manipulaciju a i osećam se normalnije. Pri čemu i ovaj što ima dugmiće samo ima i dalje tu centralnu konzolu da se naslone ruke, za pića i to, deluje mi da ništa nije dobijeno. Možda bi drugačije bilo da su ona stara američka kola sa automatskim menjačem na volanu pa na prednjim sedištima imaš klupu, ali to kapiram da više ne može zbog bezbednosti. 

  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Zwerko said:

Šta znam, meni to i nije tako loše. Vozio sam sad ovo nekoliko automatika i ovi iz Wagen grupe imaju "normalan" menjač, a recimo Tucson ima to baš dugme napred, drugo dugme za nazad i ono park/neutral, šta je već. Ipak mi je nekako bolji osećaj kad postoji pravi menjač, lakše i za manipulaciju a i osećam se normalnije. Pri čemu i ovaj što ima dugmiće samo ima i dalje tu centralnu konzolu da se naslone ruke, za pića i to, deluje mi da ništa nije dobijeno. Možda bi drugačije bilo da su ona stara američka kola sa automatskim menjačem na volanu pa na prednjim sedištima imaš klupu, ali to kapiram da više ne može zbog bezbednosti. 

mislim da je sa dugmićima samo pitanje navike, jasno je da je menjač lakši ali npr imam manuelni, imam ovaj "automatski" na smartu i full automatski, totalno drugačije rade, tako da ne bih imao problem da pritisnem R za rikver i D za drive koji su negde - eto možda baš na volanu a ako se ne varam i ima modela (možda neki Reno-Citroen) koji upravo na volanu i ima automatski menjač sad.

Link to comment
Share on other sites

meni je isto kao zwerku ovaj "default" najbolja varijanta.. a vozim već godinu dana automatik sa "diskom" ... probao sam i te na volanu (bmw i3 recimo) i nisu mi ergonomično ok, baš kad ti treba često tipa parkiranje, samo smeta jer već motaš volan rukama. Bilo bi vrhunski da može kao u igricama na onim ručicama levo-desno da se šalta tipa R-N-1-2-3-4-5 desno a 5-4-3-2-1-N-R levo, al do sada nisam nijedan auto našao da ima to, verovatno kao sigurnost yada yada...

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Junkie said:

meni je isto kao zwerku ovaj "default" najbolja varijanta.. a vozim već godinu dana automatik sa "diskom" ... probao sam i te na volanu (bmw i3 recimo) i nisu mi ergonomično ok, baš kad ti treba često tipa parkiranje, samo smeta jer već motaš volan rukama. Bilo bi vrhunski da može kao u igricama na onim ručicama levo-desno da se šalta tipa R-N-1-2-3-4-5 desno a 5-4-3-2-1-N-R levo, al do sada nisam nijedan auto našao da ima to, verovatno kao sigurnost yada yada...

Razumem šta kažeš. Ja imam na volanu za brzine, i to je realno gimik, upravo zbog okretanja volana - ne vozimo formulu pa da to ima smisla a ovako da menjaš možeš samo kad ideš pravo, već kad je skretanje bude problematično. Nije naravno moguće tu staviti rikver iz tog razloga. Ali više sam mislio na onu ručicu kao migavac, samo menjač, koja nije fiksirana za sam volan. 

a za ovo sa dugmićima, diskom ili standardnim menjačem nemam pojma, morao bih da isprobam detaljnije i malo testiram pa da mogu da budem skrzo siguran, ali ne vidim što mi dugmići ne bi bili dovoljno intuitivni kad su i sve drugo već dugmići u kolima 🙂

Link to comment
Share on other sites

Pa najčešće menjaš kad parkiraš, polukružno itd, gde imaš često napred nazad i kod svih sem ovog klasičnog moraš ili da pogledaš dole svaki put gde je dugme, ili da si baš master da znaš bez toga relativno brzo da više puta nabodeš pravo dugme 🙂

Link to comment
Share on other sites

nemam pojma, ne deluje mi kao problem, verujem da je sve stvar navike i naravno intuitivnosti. kao ono kad su stavili touch dugmiće na volan pa smo bili na fazon wtf kako ćeš pod prstima da osetiš šta klikćeš.

ako na taj način ima intuitivnosti pa ono rikverc dugme je malo veće i udubljeno a vozi manje i ispupčeno (npr) ok sam sa tim 🙂 ako mogu bez gledanja da podešavam cruise kontrol ili šta god već u kolima u sred autoput vožnje, valjda mogu i kad se parkiram 🙂

Link to comment
Share on other sites

Ja tu ne vidim ništa intuitivno, mislim ručica mi je uvek nekako logična, pogotovo to što kaže Junkie kad treba da se uparkiravaš pa ideš napred-nazad, a sve vreme motaš i volan, prosto ga mnogo lakše nađem. Doduše moguće i da je do toga što sam mator pa sam navikao na ručicu, a nekim milenijalcima bi to bilo ok, čak i poželjnije, a ovo prave samo za nas penzionere. 

Ovako izgleda u Tucsonu, uopšte ne vidim ništa intuitivno ovde, imaš tri dugmeta i to je to 🙂

ZBE9oWpfip5ixmijAppWDOesphBKFTA6FBwLinp7

  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Zwerko said:

Ovako izgleda u Tucsonu, uopšte ne vidim ništa intuitivno ovde, imaš tri dugmeta i to je to 🙂

pa ne znam, meni je intuitivno 🙂 imaš dugme Drive koje ima ovu crticu da je osetiš pod prstom, N mi deluje malo udubljenije a R kao "lopatica" 🙂 sve osetiš pod prstom i naravno dovoljno razdvojeno. Ja bih iskreno N prebacio negde sa strane takođe, ali ajde da ne izvoljevam a i valjda mora da bude u centru.

 

na drugo gledanje 🙂 ono što mi NIJE intuitivno je raspored dugmića - Drive bi trebalo da bude "napred" tj. ka napred gde je R a rikverc u smeru u kojem ideš u rikverc, ako već mogu da zakeram 🙂

Link to comment
Share on other sites

kakav si nazadaš!

meni je ok da je menjač dobar i dobre izrade i osećaja (lol gej) ako je manuelni - ne volim "jeftine" menjače i npr na Renegade nikako nisam uspeo da se naviknem na to da je tako loš 🙂 u suprotnosti npr honda ima super fini "sportski" menjač i sve pet (u tim klasama vozila ofc pričam).

međutim automatski koji je i ono "fire and forget" gde ga generalno ni ne pipaš dok se ne parkiraš stvarno me baš briga kako izgleda i u tom smislu mi je nepotreban.  A mislim da to shvataju i ovi što ih prave pa je sve više tih automatskih menjača zapravo kao neka kvazi palica a češće neki romb, kamen, kvadrat, prsten šta god - kad ga već tako praviš samo ga izbaci onda komplet.

doduše, sad moram da se ispravim i demantujem samog sebe - ako ima onaj poluautomatski mod tako da menjaš brzine na "gore-dole", onda i dalje ima smisla da bude palica kao tradicionalni menjač.

Link to comment
Share on other sites

haha, šetnja ulicom sa preponama! 🙂

 

bogami, neko se setio i ovo čak i napravio, ne verujem da ovo ima da se kupi ovako "out of the box" što se kaže 🙂

Link to comment
Share on other sites

Svi koji su želeli da nakon gledanja knight ridera imaju mogućnost da razgovaraju sa svojim automobilom, budućnost je stigla!

pravo pitanje je samo da li ste mislili da ćete morati da čekate 40ak godina ili ste mislili da će biti ranije ili kasnije?

Quote

Mercedes-Benz is putting ChatGPT on the road. The automaker is using Microsoft’s Azure OpenAI Service to bring the viral natural-language model to its in-car voice assistant. It will initially be available in a three-month beta program for US customers in select vehicles, but Mercedes says it will consider a broader and more permanent rollout in the future. ChatGPT integration could put the automaker’s “Hey Mercedes” voice assistant on steroids. Rather than merely answering simple and pre-programmed commands like “Turn up the heat” or “What’s the forecast,” it can carry natural conversations about virtually any topic, including contextual follow-up questions.

 

Link to comment
Share on other sites

Na domaćoj sceni zagađenja i pravila ništa novo, katalizator i dalje nije tema pregleda na tehničkom nove dve godine :))

 

"Новом допуном правилника, која је изашла пре пар дана, у принципу се за возаче ништа не мења. Са гледишта возача се од 5. јула ништа неће променити. Ми у принципу не контролишемо катализатор, теоријски да, контролишемо поседовање катализатора, али оно што ми радимо је контролисање издувних гасова", наводи Влада Маринковић из Националне асоцијације техничких прегледа.

У Националној асоцијацији техничких прегледа кажу да се спорне одредбе одлажу за још две године.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...