Jump to content

Zimske gume


Gospodin

Recommended Posts

Konkretno kod Tigra je problem trajnost (u godinama, mada nije ni za neke ludačke kilometre) - zimska jeste jako zahvalna guma (vidim u kraju svaki drugi batica sa bembarom lešinom vozi zimskog tigra preko cele godine i ne vidim da se razlupao zbog toga), s tim što je npr. Sava Eskimo u toj kategoriji objektivno bolja guma za pravu zimu, ali kupujemo domaće pa nek je i suboptimalno - ali letnja je problematična što već tipa u četvrtoj godini postaje opasna za vožnju koliko se uplastiči, dok sam Kontija koji je došao uz auto vozio bez problema i u šestoj godini, zamenio sam zato što je baš jadno izgledala koliko se iskrzala šara i polako je krenula da proklizava kad žustrije krećem na semaforu, ali je kočenje i otpornost na akvaplaning držala do kraja. To je u suštini ono što plaćaš kod premium guma.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, voodoo_ said:

Konkretno kod Tigra je problem trajnost (u godinama, mada nije ni za neke ludačke kilometre) - zimska jeste jako zahvalna guma (vidim u kraju svaki drugi batica sa bembarom lešinom vozi zimskog tigra preko cele godine i ne vidim da se razlupao zbog toga), s tim što je npr. Sava Eskimo u toj kategoriji objektivno bolja guma za pravu zimu, ali kupujemo domaće pa nek je i suboptimalno - ali letnja je problematična što već tipa u četvrtoj godini postaje opasna za vožnju koliko se uplastiči, dok sam Kontija koji je došao uz auto vozio bez problema i u šestoj godini, zamenio sam zato što je baš jadno izgledala koliko se iskrzala šara i polako je krenula da proklizava kad žustrije krećem na semaforu, ali je kočenje i otpornost na akvaplaning držala do kraja. To je u suštini ono što plaćaš kod premium guma.

Jasno mi je za akvaplaning i to mi je bila namera pitati, ali cekah nekoga da odgovori jer me je zanimalo da li ima jos nesto pored toga i duzine kocenja. Jos jedno pitanje, a to je da li cena i premium kvalitet uticu na duzinu trajanja gume ili bez obzira koliko para se da guma pocinje da gubi svoja svojstva nakon 4-5g ili X broja kilometara (mislim da si pomenuo 60k u poslednjem postu)?

prevelik ti avatar m8

Link to comment
Share on other sites

Nema definisano u kilometrima koliko traju, jer zavisi od mnogo faktora. Neko ce da predje za tri godine 150k i moze da ih baci u djubre a neko ce da ih vozi 5-6 godina, ima 50k na njima i i dalje ce da izgledaju super ali su opet za zamenu jer su izgubile svojstvo. Tu je i momenat da ko ima dva seta na felnama produzava koriscenje.

Najbitnija stavka je da se pred svaki duzi put ili na mesec-dva-tri proveri pritisak i stavi onoliko koliko je propisano u knjizici/na vratima auta a ne koliko je vuklanizer ciga rekao (to je tek posebna tema kad se prave pametni da oni znaju kako treba a ne onaj ko je projektovao proizvod)

Ovde je lepo opisano

https://www.michelin.rs/auto/korisni-predlozi-i-saveti/saveti-automatski/kad-je-vreme-da-promenim-pneumatike-na-svom-automobilu

Link to comment
Share on other sites

Hvala Kili, super tekst koji ide u sacuvane! Mislim da ni jednom nisam slusao Mleta cigu vec pumpao na osnovu preporuke na vratima koja je 2.4. Bas me zanima da li postoji neki test kojim se moze proveriti koliko smo agresivni na kocenju/startu i koliko se akaju gume mada mi deluje bas tesko izvodljivo.

prevelik ti avatar m8

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, FATA said:

Je li opravdano non-stop polaziti od ove premise prilikom kupovine guma? Ovo sto Vudi kaze mi deluje jako logicno jer u slucaju da ne vozis reli, gde se tacno primeti razlika izmedju gume od 60 i 150€? Drugar kozura je pisao da je testirao auto od 50k sa verovatno besnim gumama pa nije uspeo da zaustavi vozilo usled odrona na putu. Koja je onda razlika da li je guma na autu bila 100 ili 300€? Mene su gume od 60-70€ stare 8-10g sluzile sjajno 7g na istom autu a nije da sam cvecka na putu.
 

Jeste opravdano, jer je dovoljno jednom da izbegneš da nekog ubiješ ili opališ u šleper, da ti se isplati 200e razlike svakih 5 godina. Apsolutno ista priča kao recimo za pojas, koji većini neće u životu trebati, al ga stavljaš za slučaj da će ti zatrebati, jer nemaš quickload opciju.

Link to comment
Share on other sites

Jesi izbegao nešto samo zato što si imao te neke skupe gume? 🙂

Realno je ono što Vudu priča, treba kupovati i gume prema automobilu koji voziš, šta će ti neka Michelin pilot trt mrt ako voziš Punta, ili obrnuto, nećeš staviti Savu ako voziš neki M3 🙂 Uglavnom je najprimetnija razlika u buci koju prave.

Mislim da je kod nas grdje što ljudi kupuju polovne ko zna kakve gume 😞 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Junkie said:

Jeste opravdano, jer je dovoljno jednom da izbegneš da nekog ubiješ ili opališ u šleper, da ti se isplati 200e razlike svakih 5 godina. Apsolutno ista priča kao recimo za pojas, koji većini neće u životu trebati, al ga stavljaš za slučaj da će ti zatrebati, jer nemaš quickload opciju.

Kapiram ja tebe sta hoces da kazes, ali ako guma od 70€ ima trag kocenja od lupam 40 metara pri brzini od 100kmh, a guma od 150€ trag kocenja od 41 metara da li je opravdana dupla cena za taj 1 metar ili 2 ekstra sto ima, ako ces auto voziti 99% vremena u gradskim uslovima?

I ovo sto Manson i Vudu kazu. 

prevelik ti avatar m8

Link to comment
Share on other sites

Hahah

Malo si tvrd sa stavom jer neces da prihvatis da nekim vozacima tih 1m ne treba.

Ako se vodis tom logikom da li mozda imas  gume kao Pera ove od 500€ i zasto nemas? Mogao bi da ustedis dodatnih 10m kocenja istim jer svasta nesto moze da se nadje u tih 10m 🙂

prevelik ti avatar m8

Link to comment
Share on other sites

aj da je jedan metar razlike, nego može biti fazon 10+ metara razlike....

Ne znam da li sam već pisao ovde, ali bukvalno vam ništa drugo sa interneta ne treba što se guma tiče osim ovog sajta

https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Tyre-Reviews-Winter-Tyre-Test.htm

Imaju i youtube kanal, verovanto jedini koji se bavi ovom temom.
Ono što sam skontao kad sam pre par godina potrošio malo vremena na čitanje ovoga i gledanje yt testova. Jedan model gume u dimeziji za golfa recimo bude u top3, ali potpuno ista guma u nekoj većoj dimenziji može da padne na tipa 8. mesto... isto važi i za brendove... 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, FATA said:

Hahah

Malo si tvrd sa stavom jer neces da prihvatis da nekim vozacima tih 1m ne treba.

Ako se vodis tom logikom da li mozda imas  gume kao Pera ove od 500€ i zasto nemas? Mogao bi da ustedis dodatnih 10m kocenja istim jer svasta nesto moze da se nadje u tih 10m 🙂

Naravno da imam, letnje michelin primacy, zimske sad isto ko Pera gledam testove koje da kupim. Kažem ti, ne treba ti dok ti ne zatreba, a posle ne vredi plakanje.

  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Na smanjenje rizičnih situacija (recimo pomenuti šleper) više utiče bolja preglednost koja se dobije podignutim vozilom, tj. da ne gledam onom ispred mene u branik i uzdam se u reflekse mrtvog konja, nego da mogu da vidim iznad krovova cele kolone i šta mi nailazi iz kontra smera pa da na vreme prilagodim brzinu i rastojanje. Ono proletos kad sam morao da vozim Puntaru par nedelja, bukvalno duplo veći stres, nikad više niska kola.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, voodoo_ said:

Na smanjenje rizičnih situacija (recimo pomenuti šleper) više utiče bolja preglednost koja se dobije podignutim vozilom, tj. da ne gledam onom ispred mene u branik i uzdam se u reflekse mrtvog konja, nego da mogu da vidim iznad krovova cele kolone i šta mi nailazi iz kontra smera pa da na vreme prilagodim brzinu i rastojanje. Ono proletos kad sam morao da vozim Puntaru par nedelja, bukvalno duplo veći stres, nikad više niska kola.

A bre Vudu sa tom visinom i preglednoscu, kao da vozis monster truck od 4 metra visine, a ne jebeni 500 L 😄 

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Dule_smor said:

A bre Vudu sa tom visinom i preglednoscu, kao da vozis monster truck od 4 metra visine, a ne jebeni 500 L 😄 

haha, delimično razumem vudija, čak i Smart je maaaaalo izdignut u odnosu na standardne sedane, primeti se razlika Accord vs Smart u tom segmentu.

Link to comment
Share on other sites

Rasprava da li imati nove i skupe gume, kola i kocnice ili ne je na nivou "bolje biti lep, pametan i bogat, nego glup, ruzan i siromasan"

Sto se tice bezbednosti, ima milion faktora, a prvi je brzina kojom neko vozi, nema tu mnogo filozofije.

QUOTE (Kojot @ Apr 21 2009, 03:24)

relnao pametna devojka se ili iskenaj pre sexa ili se izklistira tusem i namaze pomadom

Link to comment
Share on other sites

Fun fact - 500L je 7cm viši od mog Qashqai :) gledam sad stoji na parkingu od Peugeot 3008 isto solidno viši. E sad on i unutra ima više prostora iznad vozača tako da je pozicija sedenja verovatno tu negde ali je sa te strane definitivno u rangu SUV-a. Moja tetka ga vozi pa povremeno sedam i ja da ga vozim na servis i sl tako da je tu negde kao manji SUV sa pozicijom sedenja. Recimo kad sednem u ženin Clio posle toga kao karting da vozim. Sad meni to zapravo i ne smeta, glavna prednost SUV-a mi je veći klirens pa ne moram da razmišljam o svakom ivičnjaku i ležećem policajcu :)

 

Što se guma tiče ja sam tu uvek za to da se potroši malo više jer subjektivno imam utisak da skuplje gume malo duže i traju. Naravno sve zavisi i od uslova vožnje i kilometara. Ženi sam uzeo Tigar univerzalne jer nikad ne izlazi van grada kolima a godišnje predje 5k km, te gume će svakako pre biti za bacanje nego što se potroše. S druge strane na ovom "porodičnom" autu koji prelazi oko 20k godišnje imam dva seta i uglavnom uzimam neku višu srednju klasu.

 

Treba imati u vidu i da bolje zimske gume bolje izvlače iz snega, pogotovu ko voli da ide na zimovanje. Recimo prošle godine na Divčibarama napadao sneg preko noći, ja sam opusteno izvukao uz brdo dok je dosta njih imalo problema,stavljali lance i sl, sličan tip vozila.

 

 

 

 

  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Trayal je već 10ak godina deo američkog Cooper tyres. Prave njihove low level i entry brendove tipa Starfire.

Što se zimskih guma tiče, vožnja po snegu nije problem - skoro sve gume uključujući i one najjeftinije će na snegu najmanje biti dobre. Problem su vožnja po suvom, zatim na višim temperaturama, a najviše vožnja po vlažnom i kiši. Tu padaju i najveći brendovi. Naša klima je takva da ti guma za sneg treba max 2-3 nedelje godišnje. Za regularnu vožnju po gradu, bez mnogo km godišnje, bolja univerzalna guma ili neka srednja ili čak niža klasa letnjih/zimskih radi posao. Ako automobil koristiš za putovanja, guma mora biti više klase. 

Kod nas je edukacija o gumama baš niska i ljudi svašta voze. I to je tako. 

  • Like +1 2

You say, away with you Communists; we say, away with you imperialists!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, voodoo_ said:

Gde nađe Trajal, njih je još osamdesetih moj deda hejtovao da su najgore plastično govno od gume koje je socijalizam izrodio 😄

 

Imao sam tu sreću da sam prvi auto kupio one godine kad je zimska oprema postala obavezna i dok sam se ja snašao oko prenosa, papira itd su bukvalno sve zalihe pokupovali... pa i onda mi lik nađe te matore trajal iz nekog skladišta iz USSR ere.

Deda ti je bio u pravu, to su bukvalno najgore gume koje sam ja u životu imao na autu... toliko je plastike da je krenula da se topi kad sam prvi put prešao 100km/h na autoputu 😄

već sledeće sezone su otišle u večna lovišta pa sam uzeo tigar ofc, drugi svet skroz.

Link to comment
Share on other sites

On 10/25/2022 at 7:48 PM, Junkie said:

Nije bila poenta da budem u fazonu pišaj po sirotinji, da je fata rekao da će čingčing gume ne bi ni komentirao. Al Vudi ima klinčuriju, to je drugi padež što se mene tiče.

My 2 cents je .. ako imaš 10k+ da kupiš auto, a nemaš 50e godišnje da odvojiš za gume, prioriteti su ti konkretno pogrešni. A jako jako često primećujem po automobilističkim forumima, da se ljudi raspituju u fazonu "koja je najjeftinija zimska guma", "jel mogu diskovi da teraju još 3000km" , a onda 2 dana kasnije "e kupio sam spojler, samo 400e omg".

Ja sam sam imao više puta situaciju da iskusim razliku i sa jedne i sa druge strane medalje, tako da ne lupam napamet. Kad sam bio mlad i student, naravno da sam prve zime uzeo sam 2 zimske gume i to trayal koji mislim da više ni ne postoji. Nakon što me guzica sustigla u par krivina sam skapirao da tako ne ide. I verujem da većina vas ne bi imala problema ni sa čingčong gumama, kad bi bili sami na putu negde, nije to sporno uopšte. A pogotovo po Beogradu zimi "ma samo vozim po gradu" meni nikako ne pije vodu, jer sam na dnevnoj bazi viđao više kola da imaju pizdariju,kako padnu 2 pahuljice 🙂

^ qft, može lockTM, saznali smo sve što je trebalo iz topica

  • Like +1 1

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...