Jump to content

Utisci o SC2


Recommended Posts

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Slažem se da se na macro-u više radi u SC-u nego u WC3-u ali nije to bila poenta onog što sam ja napisao. Samo sam rekao mohiju da lupa na šta si ti krenuo mene da napadaš ovde.

Edited by Manny Calavera

"This deck of cards is a little frayed around the edges, but then again so am I and I've got fewer suits..."

Link to comment
Share on other sites

WC3 : Ako ne klikas dok si battlee postoji sansa da izgubiss... SC2 ako ne klikas dok si u battle izgubio sii Makro je isto dosta bitan u Wc3 znam po iskustvu (7godina igranja na nekom pro nivou) AL u Sc2 veomaa bitan.... Logicnoo je jbt ako ne producirass dok ti ginu uniti nemas nistaa... eto da razjasnimoo :)

Link to comment
Share on other sites

Au ja se ziv pogubio ;D

SC2 mi se cini laksi od keca u tom smislu da mu je mehanika jako olaksana. U kecu nisi nikako mogao da prismrdis nekom ko ima superiorniju mehaniku i to je po meni do jaja.

Harrasanje, pozicioniranje mase, expanje dok ti njemu to ne dozvoljavas, masanje kuci, vuča оbs-a svuda zivo da ne umres od mina... Sve mi je bilo zanimljvije od trenutnog bezanja od stim maraudera :l

Svako ima svoje mesto :P

Dok je recimo u sc2 mnogo bitnije da imas dobru kompoziciju vojske inace ces zaginuti na a move.

U kecu je nekako bilo dinamicnije. Mogao si vultama da sjebes guna, gunima tenka itd. U sc2 je autolose.

Mada i ja mnogo k$@njam nisam igrao kako treba od bete jos xD

Edit:

secam se kad je bio blizzcon ovaj poslednji. Gledali karlito i ja finale i dok smo cekali da krene sc2 uz pivo isao je war3.

Od 4-5 partija nama je samo jedna bila jasna ko je dobio. Stalno neko trcanje tamo vamo. Jedan kao expa drugi dodje i smara ga samo herojem!!! i tu ga kao smorio i onda neko pobedi...

Edited by spery
Link to comment
Share on other sites

jebiga, onda starcraft nema makro jer u dawn of war 1 imash vishe jedinica

ne budite zhene i noge. makro je bavljenje pravljenjem jedinica, zgrade, ekspanzija i sl. na srednjem-visokom nivou warcrafta ima potreba za makar osrednjom posvecenoshcu makru. izjava da warcraft nema makro je netachna i glupa al to je mohi

svidja mi se ovaj deo.

@topic : vudu brate makro nije pravljenje i pozicioniranje zgrada vec pravljenje ekonomske prednosti u odnosu na protivnika i kompozicija jedinica u mid-lejt gejmu. Toga u waru ima jako malo sa obzirom da pola partija niko i ne digne expanziju. I ne znaci ako war nema toliko makra da je losija igrica od sc-a jer bi onda nas argument bio sc nema mikro i onda je sranje sto je bas glupost.

~~

Link to comment
Share on other sites

Ajde onda i ja josh jednom da se oglasim... [:D] Nisam rekao da nema macro-a u wc3!! Ali kao da ga nema. Ne vidi se to kao u SC-u. Jednostavno, kad gledash pro partije toga nema toliko. Ako ima neka partija na youtube-u sa Moon-om npr neka mi neko da link da me razuveri... Izvinjavam se svima shto sam otvorio pandorinu kutiju (SC vs WC)! [:)]

Show must go on

spearvstank.gif

Link to comment
Share on other sites

Pod marco u WC3-u spada sve od same postavke baze pa do njenog kontrolisanja npr. AoW-a etc. kod elfa. Ako ja npr. loše postavim bazu kao UD ili HUM u početku, mene će Orc da odvali sa Blade-om. Marco je izuzetno bitan u WC3 samo nije isti kao onaj u SC-u. A heroji postoje da se ne bi sve svodilo na resurse kao u SC-u.

sta si zapeo za tog Marka vise? :tf:

Link to comment
Share on other sites

Ajde onda i ja josh jednom da se oglasim... [:D] Nisam rekao da nema macro-a u wc3!! Ali kao da ga nema. Ne vidi se to kao u SC-u. Jednostavno, kad gledash pro partije toga nema toliko. Ako ima neka partija na youtube-u sa Moon-om npr neka mi neko da link da me razuveri... Izvinjavam se svima shto sam otvorio pandorinu kutiju (SC vs WC)! [:)]

Pa svi sem njega se tu i slazu. Ima ali kao da ga nema. Samo sam stekao utisak da si hteo da omalovazis igru time i zato sam napisao post ispod tvog.

~~

Link to comment
Share on other sites

Ajde onda i ja josh jednom da se oglasim... [:D] Nisam rekao da nema macro-a u wc3!! Ali kao da ga nema. Ne vidi se to kao u SC-u. Jednostavno, kad gledash pro partije toga nema toliko. Ako ima neka partija na youtube-u sa Moon-om npr neka mi neko da link da me razuveri... Izvinjavam se svima shto sam otvorio pandorinu kutiju (SC vs WC)! [:)]

Evo meni je ovo npr macro partija :)

Link to comment
Share on other sites

svidja mi se ovaj deo.

@topic : vudu brate makro nije pravljenje i pozicioniranje zgrada vec pravljenje ekonomske prednosti u odnosu na protivnika i kompozicija jedinica u mid-lejt gejmu. Toga u waru ima jako malo sa obzirom da pola partija niko i ne digne expanziju. I ne znaci ako war nema toliko makra da je losija igrica od sc-a jer bi onda nas argument bio sc nema mikro i onda je sranje sto je bas glupost.

Zeroxe macro se najviše bazira na build order-u i kasnijem pozicioniranju građevina (kod elfa npr). Sve ostalo je mikro. Kompozicija jedinica je mikro. Pravljenje ekonomske prednosti može da bude mikro ako vraćaš sam peona kod orka u rudnik itd. Nemoj da zezaš, igrali smo toliko partija i pričao sam ti šta je macro, a sad ti mene ovde učiš. :]

U SC-u imaš jednostavno građevine i jedinice poput tenka koje možeš da pomeraš i različito pozicioniraš i zato što toga ima više - zato je tu macro potrebniji.

Moj utisak o SC serijalu je da je nešto najbolje u gajmingu ali što se tiče pro igranja, ja sam više za micro nego za macro. Mnogo mi je zanimljivije za samu igru jer neko ko ima bolji micro može da ubije pet puta jaču vojsku. Zašto se većina ljudi ovde najviše oduševljava Ghost-ovim partijama? Jer je micro zanimljiviji od macra i za gledanje. I što Moon ne pređe na SC2 kad su mu nudili toliko i toliko para?

Ne želim da uđem u SC vs WC3 raspravu ali vučete me za jezik. Poštujem obe igrice ogromno i obe sam igrao najviše od svih igara ikada koje sam probao. Samo sam reagovao na to da macra nema u WC3-u. I to je to.

"This deck of cards is a little frayed around the edges, but then again so am I and I've got fewer suits..."

Link to comment
Share on other sites

micro = kontrola jedinice ili grupa jedinica u fajtu

makro = multitasking razvijanje ekonomije i proizvodnje dog se istovremeno bijes

u starcraftu konstantno imas razvijanje ekonomije i proizvodnje

u warcraftu imas pet radilica na rudniku i 6-7 na drvetu i ne gledas bazu vise, napravis exp wau opet 5 radilica na rudnik 6-7 na drvo i dodas jos dve zgrade za vojsku.

U wcu ima toliko malo makrovanja tj multitaskovanja ekonomije i proizvodnje da se moze reci da ga nema uopste u poredjenju sa starcraftom gde je to esencijalno i sa onebase play-om.

Niko nije pominjao rat izmedju wc-a i sc-a vec je receno da wc u poredjenju sa sc-om nema makro, mada mi je jasno kako su neki sa jeftinijim ulaznicama pomislili to.

Ne znam zasto djvuduu uopste odgovaram ali arhitektura baze u strategijama nema veze sa mikrom i makrom

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

u warcraftu imas pet radilica na rudniku i 6-7 na drvetu i ne gledas bazu vise, napravis exp wau opet 5 radilica na rudnik 6-7 na drvo i dodas jos dve zgrade za vojsku.

Ovo za Orca može samo da važi. Human stalno dovlači miliciju i vraća, elf stalno šeta wispove, undead takođe sa ghoulima cepa drva i igra igru. Ali to nije makro... Svejedno neću više da ulazim u ovu raspravu. Imam tutora WE.Anas-a koji može možda bolje da ti objasni ako si zainteresovan. On je jebeni Kinez koji je igrao po 16 sati dnevno i od kog sam mnogo naučio, pa i to šta je sve makro u WC3-u.. Ali verujem da ti ipak mohi znaš bolje, pošto si sigurno prešao celu kampanju i pobedio 2 insane kompa!

Edited by Manny Calavera

"This deck of cards is a little frayed around the edges, but then again so am I and I've got fewer suits..."

Link to comment
Share on other sites

a'e sada.

oba imaju micro i macro.

Mohi ne igra, niti je igrao na visokom nivou da zna koji je proces razmishljanja u warcraftu 3.

Prva stvar je sto odvajate dve stvari koje se ne mogu odvojiti. U interesu Micro-a je Macro - jel?

Warcraft 3 macro se zasniva na veoma razradjenom decision making skillzu u smislu creep patterna, a zatim odabiru jedinica itd.

Pocetnicima se ovo cini manje vazno, ali upravo zato sto je tako micro oriented ( manje populacije - placas vecu cenu za gubljenje jedinice koja nije break even u smislu kill/build cost ), taj macro decision making je.. recimo osetljiviji, zato sto ostavlja manji prostor manevrisanja - za razliku od Starcrafta.

Ali brate to su babe i zhabe. Sve gore moze da se ospori. Mehanike igre su drugacije. Ne mogu da se porede, parelele koje god da napravite jednostavno nisu 1 za 1.

Konstatacije u smislu Starcraft ima vise macro-a nego Warcraft je totalno pogresna.

Ono sto jeste istina je da Starcraft zahteva mnogo intenzivniji multitasking. MULTITASKING. Multitasking nije macro. Macro i micro su koncepti. A poenta vase 3 strane prepiska je sto koristite MICRO i MACRO u drugim definicijama.

Oba imaju micro i macro, to nisu termini koji su kvantitativni. Multitasking, da naravno, Starcraft zahteva mnogo jaci nego Warcraft, to je ocigledno.

-------

Na konto stvari sta je zanimljivije kome a sta nije, mislim ono. Neko ce da se przi vise na WC3 zato sto zna da ce taj heroj da presudi partiju. Nego ce da se przi na Starcraft zato sto zna da micro stalkerima ce da odluci partiju.

Link to comment
Share on other sites

Ajde da ne pametujemo mi sta je sta

http://dictionary.reference.com/browse/macro

http://dictionary.reference.com/browse/micro?qsrc=2446

Decision making je isto od vitalnog znacaja u starcraftu i generalno u svakoj igrici i on nema veze sa makrom jer je to zasebna kategorija koju imas i na samom pocetku partije bez mikra i makra ...

Arhitektura baze je takodje jako bitan deo, ne kao decision making ali bitan i isto tako zaseban, ni u kakvoj vezi sa makrom.

Makro je radjenje vise stvari odjednom i komplikovanje u smislu velikih kolicina necega, odatle je i pokupljeno to makro.

Nemas ti mnogo ili malo decision makinga, ili ti je dobar ili nije kad dodje trenutak.

Hoces fakin reci da cypher (q3/ql pro igrac) ima do jaja MAKRO jer mu je dobar decision making?

Daj nemojte srati vise ... videla krava da se konj potkiva ... U wc3 ima jako malo makra i to je cinjenica, niko ne kaze da je losija igra zbog toga jednostavno je tako.

Sta je sledece? Jel i pregled igre deo macro-a?

Cemu izraz macro gejm? Verovatno zato sto u kratkim onebase partijama nema decision makinga? ...

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

micro = kontrola jedinice ili grupa jedinica u fajtu

makro = multitasking razvijanje ekonomije i proizvodnje dog se istovremeno bijes

u starcraftu konstantno imas razvijanje ekonomije i proizvodnje

u warcraftu imas pet radilica na rudniku i 6-7 na drvetu i ne gledas bazu vise, napravis exp wau opet 5 radilica na rudnik 6-7 na drvo i dodas jos dve zgrade za vojsku.

U wcu ima toliko malo makrovanja tj multitaskovanja ekonomije i proizvodnje da se moze reci da ga nema uopste u poredjenju sa starcraftom gde je to esencijalno i sa onebase play-om.

Niko nije pominjao rat izmedju wc-a i sc-a vec je receno da wc u poredjenju sa sc-om nema makro, mada mi je jasno kako su neki sa jeftinijim ulaznicama pomislili to.

Ne znam zasto djvuduu uopste odgovaram ali arhitektura baze u strategijama nema veze sa mikrom i makrom

Ovo je tacno.

War je micro-based igra, SC2 je i micro i macro, o SC1 ne mogu da pricam nista.

U Waru ti treba 150+ APM da bi igrao na pro nivou, u SC2 verovatno vise, ali s obzirom da nema non-stop akcije, verujem da je oko 200.

I jos jedna stvar, cinjenica je da ti za sc2 treba apsolutna koncentracija u svakoj partiji, i brzo te izmori igra, dok u waru mozes da odigras gomilu bez pauze.

2il0hza.jpg
Link to comment
Share on other sites

mohi, jel si ti igrao nekada warcraft?

jeste, oprao sam ga ja 2-0 na ESL-u :tf:

inače, Aca je lepo objasnio, Domi se poprilično potrudio takođe

a vudu, što jes jes, peja je u pravu, dok je peja igrao, ti nisi, i vladica je u RoC-u kad ga je peja dobio imao mnogo više partija i bio bolji nego kasnije u FT.

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

@ vudu : Niko od njih nije rekao sem Mohicana da wc3 nema makro samo ti svi govore da build order nije makro. Kada dobijes protivnika na makro znaci da si imao expanziju vise od njega i 5 baraka/cegagod vise od njega. Takodje i resursi su makro i zasto je izrazenije u SC-u? Zato sto cim postanes malo bolji shvatis da CELU PARTIJU NE PREKIDAS da pravis radilice i time je ojacavas, a u waru toga nema. Takodje u waru imas maksimum 3,4 zgrade za proizvodnju jedinica a u SC nema pravila, od 4 do 14...Build order je daleko vazniji u waru i zato ti je mozda zapelo za to sa obzirom da ovde moze samo kroz choke da ti uleti u bazu sem ako nije drop, a u waru moze sa 2 ili cak 3 strane. Mozda u tom smislu podrazumevas makro kao pozicioniranje zgrada za lejt gejm? Pravljenje ekspanzija i produkcija jedinica jebeno nije mikro ne mogu da verujem da si to napisao.

~~

Link to comment
Share on other sites

Ovo je tacno.

War je micro-based igra, SC2 je i micro i macro, o SC1 ne mogu da pricam nista.

U Waru ti treba 150+ APM da bi igrao na pro nivou, u SC2 verovatno vise, ali s obzirom da nema non-stop akcije, verujem da je oko 200.

I jos jedna stvar, cinjenica je da ti za sc2 treba apsolutna koncentracija u svakoj partiji, i brzo te izmori igra, dok u waru mozes da odigras gomilu bez pauze.

Amin! Sve recheno. [:)]

Show must go on

spearvstank.gif

Link to comment
Share on other sites

Micro as...

–noun

5. anything extremely small in scope or capability.

6. a microcomputer.

7. microeconomics.

ili

“dealing with extremely minute organisms, organic structures, or quantities of a substance” ( microdissection; microscope )

--------

Ne vidim u ovom rečniku da stoji negde "micromanagment" (in e-gaming).

Nauči da to što piše u rečniku u 90% slučajeva nema veze sa gejmerskih izrazom.

Decision making je isto od vitalnog znacaja u starcraftu i generalno u svakoj igrici i on nema veze sa makrom jer je to zasebna kategorija koju imas i na samom pocetku partije bez mikra i makra ...

Decision making je tvoje puko razmišljanje i ono pokriva sve od mikra, makra i multitaskinga.

Makro je radjenje vise stvari odjednom i komplikovanje u smislu velikih kolicina necega, odatle je i pokupljeno to makro.

Opet grešiš. To je multitasking i zato se zove MULTI - mnogo, više.

warcraft nema makro.

U wc3 ima jako malo makra i to je cinjenica,

Aj' odluči se.

Arhitektura baze je takodje jako bitan deo, ne kao decision making ali bitan i isto tako zaseban, ni u kakvoj vezi sa makrom.

I ovde grešiš. Arhitektura baze je jedan deo macro managementa ili skraćeno macro.

@Highl1: Igram wc3 RoC od bete. To što nisam igrao tad sa pejom_ a ti jesi, ne znači da nisam igrao uopšte.

@Zerox: Build order je bitan deo macra. Nisam ja rekao da je build order = macro. Pod build order spada više da li ćeš prvo Crypt pa Graveyard da napraviš ako ideš na fiend-ove ili ćeš Crypt-Altar za ghoul taktiku. Kaži mi da li u Warcraftu ikada prestaješ sa pravljenjem vojske? Uvek je praviš, sve dok imaš resursa ili držiš se 50/50 za late mid-late game. Upravljanje građevinama je jedan deo macra i toga ima više u SC-u zato je to tamo izraženije.

Edited by Manny Calavera

"This deck of cards is a little frayed around the edges, but then again so am I and I've got fewer suits..."

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...