Jump to content

speed-industry.com - Seat Ibiza ST


speedind

Recommended Posts

U pokušaju da špansku marku izvuku iz debele krize, Folksvagen grupa je skoro predstavila jedan novi Seat. To je Ibica karavan, oznake ST, koja će biti prvi Seatov karavan u ovom segmentu tržišta. Činjenica je da je marka Seat trenutno najmanje profitabilna u okviru VW grupacije, pa je nerealno očekivati da će i nova Ibica ST napraviti bilo kakav veći pomak. Ovaj automobil će se nalaziti u grupi kojoj pripadaju npr. Fabija Kombi, Klio Grandtur i 207 SW, gde nijedan od pomenutih ne beleži bog zna kakav tržišni udeo.

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/seat_ibica_st/ibica1m.jpg>

Danas svako zna da su, na primer, Polo, Fabija i Ibica veoma slični, ako ne i isti automobili. Oni svi potiču iz iste grupacije, pa je jasno da je Polo kao pripadnik matične Folksvagen game najkvalitetnije i najmodernije izrađen, ali koje objašnjenje dati za veliku cenovnu razliku između Ibice i Fabije? U salone domaćeg uvoznika za Škodu je već stigla restilizovana Škoda Fabija, koja će imati baznu cenu – pazite sad – manju od 8.000 evra, dok je Ibica još uvek na nekih 10.000, i to na aktuelnim prodajnim akcijama! Sada gledate fotografije Ibice ST, koja je novi, kompaktni karavan, mada već odavno možete kupiti Fabiju Kombi, pa čak i u novoj RS verziji sa 180 konja...

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/seat_ibica_st/ibica2m.jpg>

Najveći novitet kod Ibice ST je, logično, prtljažnik. Njegov kapacitet je značajno povećan u odnosu na standardni model sa petoro vrata i sada iznosi 430 litara. Ne možemo a da ne istaknemo da je volumen gepeka Fabije Kombi čak 505 litara, što je ipak značajna razlika. Pored toga, međuosovinsko rastojanje je iz nekog razloga ostalo isto kao i kod hečbek Ibice sa petoro vrata - samo 2,46 metara. U našem testu Ibice hečbek smo istakli da prostora na zadnjoj klupi ima veoma malo, te ne očekujte da je ovaj problem rešen kod ST modela. Inače, dužina ST modela je veća za 18 cm i iznosi 4,23 m, dok je širina još uvek 1,69 m. Dizajn je, kao što i vidite, ostao isti. To znači da je automobil atraktivan sa koje god ga strane gledali, gde je stražnjica kod ST-a možda i lepša no kod hečbek-modela.

ibica3m.jpg

Ovaj automobil ipak ima i nekih tehničkih prednosti u odnosu na druge. Inženjeri u Seatu su se detaljnije bavili materijalima i koncepcijom šasije, koja je sada promenjena u odnosu na druge Ibice. Naizgled nebitno za automobil koji pod haubom neće poneti motore jače od 105 konja, ali podatak da je masa bazne Ibice ST tek nešto veća od jedne tone i samim tim znači da je značajno redukovana, sigurno ima većeg uticaja na performanse. Pored toga, može se računati i na manju potrošnju goriva. Kao i kod prethodnih verzija Ibice, tako i ovde imamo branike koji su atraktivnog dizajna ali su veoma rezistentni prilikom udara, pri parkiranju ili nezgoda u gradskoj vožnji. Na kraju, novi ST model skoro u potpunosti deli izgled kabine sa svim ostalim Ibicama u ponudi. Jedina razlika je, naravno, više prostora u prtljažniku.

ibica4m.jpg

Paleta motora je moderna, gde 4 od 6 motora poseduju turbinu i direktno ubrizgavanje goriva. Osnovni je i dalje trocilindraš sa 70 konja, ali je i najsnažniji takođe trocilindraš! Radi se o novom 1,2 TSI motoru, koji ima 105 konja, postiže 190 km/h i troši u proseku samo 5,3 litara bezolovnog benzina. Za još veći užitak, za 1,2 TSI možete naručiti i DSG menjač sa svih 7 brzina. Ponudu benzinaca kompletira dobro poznati 1,4 16v, dok je novitet kod dizelaša mali 1,2 TDI sa 75 konja. Od Folksvagen Pola su još od ranije preuzeti 1,6 TDI sa 90 i 105 konja, što zaokružuje startnu ponudu motora za Ibicu ST. Još uvek se ne zna da li će se možda pojaviti FR ili Kupra verzija, sa jačim motorima od 150 i 180 KS. To je sasvim moguće, ako imamo u vidu da je Fabija RS već dobila mali 1,4 TSI iz modela Ibica Cupra (180 KS).

ibica5m.jpg

Na početku teksta smo već pomenuli neke konkurente u klasi kompaktnih karavana, koji svakako imaju svojih prednosti u odnosu na Seat Ibicu ST. Osim konstatacije da je Ibica ST jedan lep i atraktivan karavan, ne možemo naći nijedan drugi zaključak koji bi favorizovao ovaj model. Vaš izbor.

Pogledajte članak na speed-industry.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...