Jump to content

speed-industry.com - Bugatti 16C Galibier


speedind

Recommended Posts

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/bugatti_galibier/galibier1m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Može se reći da je danas veoma malo svetskih proizvođača automobila koji, kada kreiraju svoj novi proizvod, ne razmišljaju o kompromisima. Neki brendovi su poznati po niskoj ceni, neki po bezbednosti, neki po dizajnu, opet neki drugi po performansama itd. Kada malo bolje razmislimo – samo jedan jedini proizvođač automobila danas nudi proizvode van ikakve konkurencije. Volkswagen Francuski Bugatti je poznat i po dizajnu, i po tehnologiji, i po performansama, luksuzu, prestižu, udobnosti… Navedite bilo šta ovde. Reč >Galibier< već čitav vek predstavlja naziv komplikovanog uspona ka Alpima u okviru Tour De France-a. Njega je iskoristio Bugatti još pre sedamdesetak godina, za svoju ekskluzivnu verziju tada nenadmašnog Type 57. Međutim, danas su odlučili da ovaj naziv zaslužuje svoje mesto u istoriji automobilizma. Ovaj naziv će da nosi novi Bugatti-jev model, u gotovo svakom pogledu najbolji automobil na svetu!

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/bugatti_galibier/galibier2m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Ovde nema nikakve pristrasnosti, koliko god da se takva atmosfera stekla u tekstu koji čitate. Bugatti Galibier je jednostavno najava nove, fantastične kreacije koja će zajedno sa dugi niz godina aktuelnim Veyron-om da bude deo savršene automobilske game. Za razliku od super-sportski orijentisanog Veyron-a, Bugatti 16C Galibier (kako glasi pun naziv) će biti elegantni sedan sa četvoro vrata. Zapravo, sa petoro jer se zbog istorijskog nasleđa i retro-dizajna baziranog na modelu Type 57, ovaj automobil pojavio sa jajolikim zadnjim delom i staklom u vratima prtljažnika. Naravno, prtljažnik je pozadi jer je masivni W16 motor sada na prednjoj osovini. Kabina je dovoljna za četiri putnika, te je Galibier značajno duži i, uopšte, veći automobil od Veyron-a. Zvanične dimenzije nisu istaknute, ali se po reakcijama novinara sa dosadašnje dve promocije ovog koncepta (Molsheim, Nemačka i Beverly Hills, SAD), vozilo ima pozamašne gabarite!

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/bugatti_galibier/galibier3m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Ovo je još uvek koncept vozilo. Prototip. Ako sve bude išlo po planu, serijska verzija/limitirana serija modela nas očekuje krajem 2012. godine. Do tada ostaje da se inženjeri pozabave sa brojnim detaljima, uglavnom tehničke prirode. Finalni izgled vozila je pak tu pred nama i ne očekujte veće izmene na budućem modelu kojeg ćemo viđati na ulicama. Ili nećemo, zavisno od volumena proizvodnje... Dizajn je kombinacija svega onoga što krasi ovog francuskog proizvođača ekskluzivnih automobila. To je karoserija u dve nijanse, slično rešenju sa Veyron-a, a deo nasleđa je i veliki broj detalja koji prožimaju eksterijer i enterijer. Najprimetniji detalj je karakteristična >kičma<, koja se preko prednjeg vetrobranskog stakla nastavlja na krov vozila, da bi opet vertikalno presecalo zadnje staklo u vidu trećeg kočionog svetla. Tu su i točkovi sa osvetljenim amblemom kompanije koji se nikad ne rotira, dva para po četiri (!) izduvne cevi pozadi i fascinantne svetlosne grupe! Po logičnom pristupu da su oči ogledalo duše svakog čoveka, Bugatti-jevi dizajneri su kreirali jedinstvene farove napred, čije glavno projektorsko svetlo okružuje set specifičnih LE diodica bele, kao i dva para po dva prstena plave boje. Čitav sklop je zatim oivčen takođe osvetljenim LED cevima, koje obuhvataju čitav far. Slično izgledaju i svetla pozadi, a svako ko je imao priliku da vidi automobil uživo kaže da je to nešto što definitivno daje ovom vozilu jednu sasvim novu dimenziju.

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/bugatti_galibier/galibier4m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Čitava poenta je ipak u kabini, koja je sada duplo veća od Veyron-ove. Četiri putnika unutra sede u punom komforu, na četiri zasebna sedišta. Bugatti nije želeo da radikalizuje izgled elementata u enterijeru, te je koncept u potpunosti retro. Od komandi je prisutno samo ono što je neophodno, dok za sve ostalo mora da se >čeprka< po meniju na raspoloživim ekranima. Osim centralnog između vozača i suvozača, tu je i manji iza samog volana, gde se zapravo i vrše sva podešavanja funkcija vozila. Veliki akcenat je stavljen na kvalitet materijala, te je izabrana najfinija koža i najkvalitetnije, prirodno drvo. Na sredini velikog drvenog panela se nalaze analogni pokazivači iskorišćenih konjskih snaga motora, kao i brzinomer. Odmah podno njih je jedan interesantan detalj – analogni časovnik marke Parmigiani, koji se može izvaditi iz ležišta i staviti na posebno kreiran kožni kaiš oko ruke.

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/bugatti_galibier/galibier5m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Kao što smo u uvodnom delu teksta rekli – kod Bugatti-jevih automobila nema kompromisa! Ovo jednostavno mora da bude najbolji sedan na svetu. Stoga, mora da bude i najsnažniji. Sa zadnje osovine (Veyron) je na prednju pomeren 8,0 W16 blok motora, konstruisan spajanjem dve Audi-jeve V8-ice, ali će buduća aspiracija biti različita. Naime, za razliku od dosadašnjeg quad-sistema turbo-punjača (4 komada), prelazi se na dva mehanička kompresora različite arhitekture. Manji i veći kompresori biće vezani za rad motora (supercharging) i tako će zadržati veliku snagu, ali će biti značajno manji od dosadašnje verzije. Očekuje se negde oko 800 KS, a tu je i potpuno nova transmisija. Menjač će biti automatski sa 8 stepeni prenosa, verovatno bez DSG tehnologije čija tehnika duplog kvačila mnogo više znači sporski orijentisanom Veyron-u. Uprkos tome, od Galibier-a se očekuje da bude ubedljivo najbrži sedan na svetu, jer iako je veliki automobil – njegova šasija, platforma i karoserija je izrađena od veoma lakih materijala, te nije preterano težak automobil.

Naravno, apsolutna ekskluzivnost ima svoju visoku cenu. Za tri godine, ako ne bude nekih bitnijih promena na svetskom monetarnom tržištu, trebalo bi da košta negde oko 1.500.000 evra, bez poreza! Ali – biće najbolji!

Pogledajte članak na speed-industry.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...