Jump to content

speed-industry.com - BMW Serije 5 (F10)


speedind

Recommended Posts

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/bmw5/bmw1m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Chris Bangle je radikalno uveo BMW-ovu aktuelnu Seriju 5 u svet kontraverznih automobila. Adrian van Hooydonk pak vraća buduću >peticu< u mirnije vode. Ova dva gospodina su zaslužna za izgled dve poslednje generacije (pete i šeste) ovog popularnog vozila, izgled koji je kod ova dva automobila - dijametralno različit. Dana 23.11.2009. Bavarci su javnosti po prvi put predstavili novu, F10 generaciju Serije 5, koja nasleđuje Bangle-ovu E60. Radi se o značajno većem modelu, koji sada ima znatno markantniji ali smireniji dizajn.

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/bmw5/bmw2m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Ova skoro 5 m dugačka karoserija ima svojih velikih karakteristika. Pre svega tu je izrazito dugačka hauba, možda čak i nepotrebno jer u >peticu< neće biti ugrađivano ništa veće od V8 motora. Ovakav koncept je usvojen pre svega zbog sličnosti sa novom Serijom 7, koja je veća i luksuznija limuzina iz BMW-ovog asortimana. To je nova generacija BMW-ovih vozila, začeta sa nešto starijim CS konceptom. Nažalost, još uvek nijedan model nema pravu interpretaciju dizajna CS-a, koji je zaista jedan od retkih prototipova veoma prijatnih za oko. Da ne skrećemo previše sa teme, nakon (pre)dugačke haube sledi kupeolika izvedba kabinskog dela, koja se završava pod neobično velikim uglom ka prtljažniku. Zadnji deo je izrazito mišićav i u kombinaciji sa svetlosnim grupama koje su gotovo identične kao i one sa >sedmice<, teško se na prvi pogled može naći razlika između ova dva luksuzna BMW-a.

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/bmw5/bmw3m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Jedna od većih karakteristika nove karoserije F10 modela je i njegovo međuosovinsko rastojanje. Duž između sredine prednjeg i sredine zadnjeg točka iznosi gotovo neverovatnih 2,97 m, što je svakako najbolji podatak u višoj-srednjoj klasi evropskih limuzina! To je više i od nove Mercedes-ove E-klase (2,87 m), a značajno više od Audi-jevog A6 (2,84 m). Novog BMW-a krasi veoma mali >overhang< posle točkova, što bi na našem jeziku praktično značilo - rastojanje od točka do kraja vozila. Koliko je to izraženo možda najbolje govori podatak da je novi Saab 9-5 duži za skoro 12 cm (ukupno 5,01 m) od nove Serije 5, međutim ovaj drugi ima za 13 cm veće međuosovinsko rastojanje! Pored svega toga, tu su i brojni karakteristički detalji koji krase svaki BMW, gde se kod novijih modela ističe prednja maska >bubrežnog< tipa, blago isturena ka napred; ne odstupa se još uvek od >angel-eyes< pozicionih svetala, a tu su i nova full-LED zadnja. Točkovi od 17 do 20 inča će upotpuniti vizuelni dojam novog modela.

bmw4m.jpgKabina je prostrana zbog velikog međuosovinskog rastojanja, ali bi svakako mogla da bude još veća da nije dugačke haube. Sve su to mane efektnog dizajne novih generacija BMW-ovih vozila. Dizajnerski, unutra se nije ništa bitnije menjalo, osim možda stranica vrata, koja su sada smirenijeg oblika sličnog onome iz Serije 7. Analogni pokazivači su još uvek isti kao i pre više desetina godina, s tim da su sada urađeni u novoj Black Panel tehnologiji. To znači da se pre startovanja motora na njima ne vidi ništa osim hromiranih okvira. Triput pogađajte sa kojeg modela je ovo preuzeto... Dalje, uvedeno je još više kombinacija boja i materijala u enterijeru, a tu je i poboljšani BMW iDrive sistem (novine su npr. favourite tasteri), u integraciji sa 80GB HDD navigacijom i BMW Connected sistemom. Tako kupac opcionalno može naručiti i internet konekciju, kao i brojne Google i BMW online-servise. Bluetooth veza sa telefonom sada ima A2DP mogućnost reprodukcije muzike sa mobilnog aparata, kao i USB, iPod i AUX konekcije ka fabrički ugrađenim audio-uređajem. Veliki 10,2-inčni ekran je i dalje u sredini, putem kojeg vozač (ili putnici) kontrolišu sve funkcije u vozilu. Ovde su noviteti night-vision sistem, koji pomoću infracrvenih kamerica daje vozaču noćni snimak na pomenutom ekranu, a tu je i softver koji noću prepoznaje pešake na putu.

bmw5m.jpgOva BMW-ova Serija 5 ima zaista veliki broj novih funkcija. Možete opcionalno naručiti gotovo sve što možete i za veću >sedmicu<. Tako su u ponudi i Active Cruise Control, sistem koji vam omogućava da podesite brzinu kojom želite da se krećete, gde bi vozilo automatski interventisalo kočenjem ako se na putu pojavi bilo kakva prepreka. Ova funkcija je unapređena sa Stop & Go sistemom, pomoću kojeg možete podesiti distancu koju želite da održavate u odnosu na vozila ispred vas. Na spisku opcionala ćete naći i monitoring mrtvog ugla i prelaska u drugu traku, kao i limiter brzine, odnosno automatsku kontrolu dugog snopa novih, aktivnih bi-ksenon farova. Ipak, najveći novitet je BMW-ovo automatsko parkiranje vozila! Zvanično se naziva Parking Assistant i čini paralelno parkiranje izuzetno lakim i sigurnim. Na oba spoljna retrovizora su ugrađene specijalne kamere, pomoću kojih mikroprocesor izračunava da li određeno parking-mesto ima dovoljnu dužinu za vaš BMW. Kada se nađe odgovarajuće mesto, sistem obaveštava vozača o tome na centralnom ekranu i daje opciju da se krene u proces parkiranja. Sve što vozač dalje treba da uradi jeste da ubaci u rikverc i da daje komandu gasa/kočnice. Parking Assistant će sam okretati volan.

bmw6m.jpgZa pogon su izabrani novi i uglavnom očekivani agregati. Za početak ćemo imati lepezu od ukupno 7 motora, od 184 do 407 konjskih snaga. Jedino iznenađenje je jedan jedini četvorocilindrični dizel u ponudi. To je 520d, koji će pod haubom imati dvolitarski turbo-dizel sa 184 KS (380 Nm). Iako su performanse na zavidnom nivou, ovo će u sledećoj godini ipak biti najsporiji BMW 5. Maksimalna brzina je 227 km/h, a ubrzanje od 0-100 km/h je 8,1 sek. Svi drugi modeli su superiornijih performansi, pa je i logičan BMW-ov slogan: >Ultimative Driving Experience< (ultimativno vozačko iskustvo, prev. engl.). Umesto dizela sa 4 cilindra, dve turbine i 204 KS, koji je u ponudi za Seriju 1 i 3, izabran je >šestak< iste snage. On će nositi oznaku 525d i potencijalno može biti najinteresantniji model u ponudi na našem tržištu! Sa njim se može do najvećih 236 km/h, uz ubrzanje od 0-100 km/h za samo 7,2 sek. (od 80-120 km/h – 6,3 sek!), a pritom u proseku troši samo 5,0 lit/100km i poštuje EURO6 regulacije izduvnih gasova! Zaista neverovatno. Standard za sve agregate (osim najsnažnijeg 550i) je manuelni menjač sa 6 stepeni, dok je opcija potpuno novi automatik sa Steptronic funkcijom i svih 8 stepeni prenosa.

bmw7m.jpgSvi motori sem pomenuta dva su snažniji. Još jedan dizel je u startnoj ponudi, a to je 530d sa 245 KS. Još ostaje da se prezentira naslednik modela 535d, koji je do sada sa svoje 2 turbine, 6 cilindara i 272 KS bio >benchmark< ove klase. Do tada se okrenite benzincima, ako biste nešto jače. Osnovni će isprva biti 523i sa 204 KS, zatim sledi 528i sa 258 KS, kao i 535i sa 306 KS. Sva tri su redni i šestocilindrični (2.996 kubika) sa Valvetronic sistemom, gde je samo ovaj poslednji pojačan sa dve turbine. Vrh ponude ostaje 550i sa V8 motorom, ali ovoga puta će i on imati dva turbo-punjača pod haubom! Tako je BMW 550i u ovom trenutku suvereno na vrhu rang liste automobila iz ove klase po performansama, sa svojih 407 KS i čak 600 Nm obrtnog momenta! On će u Nemačkoj koštati 70.500 evra, nasuprot najjeftinijem 520d koji staje 39.950 evra (sa porezom). Zaista nema više šta da se kaže, ovo je pravi izbor u klasi ovog cenovnog ranga!

Pogledajte članak na speed-industry.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...