Jump to content

speed-industry.com - Volvo S60


speedind

Recommended Posts

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/volvos60/volvo1m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Volvo S60 može da bude pravo iznenađenje! Automobil koji je zaista ima dug period razvitka, gde je javnost još odavno znala kako će on izgledati, danas u svojoj serijskoj verziji jednostavno briljira. Naravno, to je još uvek u teoriji, ali nakon bližeg upoznavanja sa ovim automobilom, jasno je da je ovo najvažniji Volvo-ov projekat u poslednjih 10, a možda i više godina. On je prva limuzina koja se u potpunosti bazira na vizuelnim postulatima terenca XC60, koji je bio prvi Volovoov model nove generacije!

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/volvos60/volvo2m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>S60-ica će biti predstavljena na salonu automobila u Ženevi u tri verzije. Za naše tržište će sasvim sigurno biti najpopularniji dvolitarski dizel sa 5 cilindara i 163 konjske snage. Snažniji D5 dizel je još uvek ostao u ponudi, ali kod novog Volvoa razvija čak 205 KS i 420 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 235 km/h i kombinovanu potrošnju od jedva 5 lit/100 km! Dve turbine pomažu ovaj proces, ali ipak nemojte očekivati performanse koje imaju BMW-ov biturbo-dizel iz Serije 1, ili Mercedesov C250 CDI, kojeg smo vam ranije detaljno predstavili. Na kraju, ponudu zaokružuje najsnažniji benzinac oznake T6, koji ima 3 litra i čak 304 konjske snage. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 6,5 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. U odnosu na slabiji trolitarski agregat iz aktuelnog XC60, novi će imati manju potrošnju goriva za čak 10%! Naravno, ovaj model će ekskluzivno dolaziti sa AWD pogonom na sve točkove, jer bi u suprotnom imali baš veliki problem da 300 konja prebacite na podlogu. Menjač je naravno šestostepeni Geartronic, automatski, dok je dok pomenutih dizelaša menjač manuelnog tipa, uz doplatu za automatik.

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/volvos60/volvo3m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Kasnije će usledeti i neki novi motori, gde se ističu veoma štedljivi dizel oznake DRIVE sa 1600 kubika, kao i nekoliko manjih benzinskih motora. Svi će biti na bazi Fordovog EcoBoost-a, dakle, svi će biti sa turbo-punjačima. Možemo očekivati čak 3 različite varijante budućih benzinaca. Osnovni će biti 1,6 turbo, oznake GTDi, koji će imati 150 KS ali i za tu snagu neobično velikih 240 Nm, dok će oznaku T4 nositi jača verzija istog ovog motora. Ona će imati 30 konja više i biće praktično preslikana varijanta Fordovog EcoBoost-a iz najnovijeg Fokusa. Dalje, turbo-punjačem će biti opremljen i dvolitarski benzinski turbo, koji će imati 240 KS. Odličan podatak za četvorocilindrični motor! Svi ovi budući motori, koje možemo očekivati krajem 2010. godine, će biti dostupni i sa najnovijim Powershift poluautomatskim menjačem, koji će imati sistem sa dva kvačila! Da samo dokažu koliko su ozbiljni sa novim S60, Volvo će krajem godine predstaviti i veoma ekonomičnu verziju istog, koji će biti pogonjen malim 1,6 turbo-dizel DRIVe agregatom, koji će imati 115 KS, ali i neverovatnu prosečnu potrošnju od samo 3,6 lit/100 km i emisiju štetnih gasova ispod 115 gr CO2/km!

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/volvos60/volvo4m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Ono što je nas posebno iznenadilo jeste lista aktivnih sistema koji pomažu vožnju i bezbednost novog S60. Ovaj automobil po tome može biti rame uz rame sa Audijem, Mercedesom ili BMW-om. Od interesantnijih sistema izdvajamo ASC sistem, odnosno „Advanced Stability Control, koji je naprednija generacija popularnog ESP-a kod drugih modela. Još jedna inovacija je novi Pedestrian Detection sistem, koji prepoznaje osobe visine već od 80 cm i automatski zaustavlja automobil u slučaju njihovog neopreznog istrčavanja. Inženjeri Volvoa su veliki broj sati utrošili i na novu šasiju Volvoa S60, koja je sada čvršća i lakša, gde uz doplatu možete dobiti i FOUR-C automatsko podešavanje ogibljenja. Generalan utisak je da su oni kreirali odlično sportsko podvozje, jer prva brošura novog S60 ukazuje isključivo na sjajne dinamičke odlike vozila.

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/volvos60/volvo5m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Lista noviteta se nastavlja u nedogled. Tako ovaj automobil preuzima i inovativni City Safety sistem, koji je dodatna oprema i na XC60 urbanom terencu i služi da atomatski zaustavlja vozilo u slučaju iznenadnih kočenja. Tu je i DAC sistem koji prati zamor vozača tokom dužih vožnji, ali i BLIS sistem infra-crvenih kamerica koja prate vozila u mrtvom uglu i o tome obaveštava vozača. Nov je i softver koji se kontroliše putem sedmoinčnog TFT ekrana i koji sada liči na popularni MMI iz Audija. Ekran je smešten na svoju dobro poznatu lokaciju, kao i kod XC60-ice. Putem njega vozač može gledati i sliku sa kamere postavljene pozadi, prilikom parkiranja, ali i sa kamere napred, koja ima ugao pomeranja od 180 stepeni, tako da izlazak iz problematičnih garaža više nije stresan! Ceo kokpit je generalno samo unapređen u odnosu na ono što smo do sada viđali od Volvoa, što uopšte nije loša stvar. Čitav enterijer je oplemenjen sa novim materijalima i novim opcionalima po pitanju kože, aluminijuma i drveta. Novi su i audio-sistemi, gde je najekskluzivniji delo kompanije Audyssey Laboratories, koja je poznata po studijskim i bioskopskim ozvučenjima.

Još dosta teksta može da se napiše o novom Volvou S60 i mi smo sasvim sigurni da se radi o jednom sjajnom automobilu, onom koji bi vrlo lako mogao biti u istom rangu sa Audijem A6, BMW-om Serije 5 i Mercedesovom E-klasom. Naravno, sve za signifikantno manje novca.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...