Jump to content

speed-industry.com - Hyundai ix35


speedind

Recommended Posts

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/hyundaiix35/ix35_1m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Mislim da je već prošlo vreme kada za neki sjajni, novi automobil koji nam dolazi iz Južne Koreje treba da kažemo: Vauuu, pa svaka im čast..! Nakon porodice Kia Ceed i Hyundai i30 modela, kao i činjenice da grupacija Hyundai-Kia sada zauzima sjajno četvrto mesto na globalnoj listi auto-proizvođača, sasvim je jasno da ovi ljudi umeju da naprave kola koja će da se ravnopravno takmiče sa bilo kojim drugim popularnim modelom iz klase. Ono što će pak biti interesantno jeste da će ovaj brend uskoro možda i nadmašiti u ovom trenutku daleko priznatije i popularnije marke, poput Volkswagen-a u Evropi i Toyota-e u Japanu, imajući u vidu da su oni jedini proizvođač automobila koji je poslovao sa profitom u poslednjih 12 meseci! Hyundai ix35 je novi proizvod koji nam dolazi iz Južne Koreje, proizvod koji dalje produbljuje gorepomenutu misao i jedan od zanimljivijih viđenih na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu.

ix35_2m.jpgHyundai ix35 će biti pripadnik novonastale klase kompaktnih krosover-terenaca (CUV – Crossover Utility Vehicle), ali ne možemo reći da nema mnogo konkurencije sa kojima mora da se nosi. Ova klasa se već dobrano razvila, te je čak dobila i nekoliko svojih premijum-modela, poput novog BMW-a X1 ili budućeg Audi-ja Q3. Rekli bismo da mu je nabliži „protivnik“ na tržištu nešto poput Volkswagen-ovog Tiguan-a, ali je taj terenac zapravo - pravi terenac i kvalitetan je „off-roader“, pa ćemo ipak reći da je ix35 najbliži Ford-ovoj kreaciji Kuga. Dakle, novi Hyundai-jev džip zapravo nije džip, već je sve uglavnom šminka. Čak je i 4WD (pogon na svim točkovima) opcional za većinu modela u brošuri... Ipak ne zaboravite da su automobili ovog tipa veoma poželjni za naše trošne puteve i zaista glasamo da svi to uvek imaju u vidu kada krenu da blate ovakve terence zbog njihove navodne beskorisnosti. Uzmite npr. Hyundai i30 i nakon toga ovaj novi ix35, pa ih provozajte npr. starim novosadskim putem, onom čuvenom deonicom posle Inđije.Takvih je puteva kod nas, nažalost, mnogo.

ix35_3m.jpgOvo vozilo po papirima pripada klasi kompaktnijih automobila, ali ix35 to realno nije. Naslednik je modela Tucson, omanjeg terenca, brata Kije Sportage, ali je i duži i širi od pomenutih. Dužinom od 4,4 m, širinom od čak 1,82 m i visinom od 1,66 m (niži od Tucson-a) predstavlja markantnu pojavu na putevima. Robusnu karoseriju koju nasleđuje od koncept-vozila ix-Tronic nosi proverena platforma, sa međuosovinskim rastojanjem od 2,64 m i sa novim MacPherson osovinama napred i Multilink-om pozadi, koji je upotrebljen pre svega zbog svoje kompaktnosti (zbog 4WD sistema). Sama karoserija je pomalo novitet u ovoj klasi jer je gotovo monovolumenska. Veliki je broj prednosti koje nosi ta činjenica: manja potrošnja goriva i manja emisija štetnih gasova zbog bolje aerodinamike, više prostora u kabini, više prostora u prtljažniku, više mesta za mehaniku i elektroniku itd. Pre svega, monovolumenski koncept lepo stoji novom Hyundai-ju i to može da prođe na evropskom tržištu. Dizajn prednjeg dela će biti osnov za sve buduće modele u kompaniji Hyundai, a dizajn enterijera je evolucija postojećih standarda. Koreanci kažu da će njihov novi model biti lider u klasi po pitanju prostora unutra, što i ima smisla zbog pomenutih karakteristika karoserije.

ix35_4m.jpgŠto se tiče noviteta kod novog ix35, on će imati ključ-karticu u svojim skupljim paketima opreme, kao i kameru za vožnju unazad. Slika sa kamere se projektuje na 3,5 inča veliki LCD ekran ugrađen u unutrašnji retrovizor. Ipak, najveći noviteti su pod haubom. U startu će u ponudi biti tri agregata – dvolitarski benzinac (Theta II) sa 166 KS, kao i dve verzije takođe dvolitarskog dizelaša (R 2.0). Verzija sa većim autputom će raspolagati sa čak 184 KS, dok će slabiji biti sa 136 KS, ali i poboljšanom ekonomičnošću. Pred kraj sledeće godine, gami će se pridružiti i manji motori. Posebno interesantan će verovatno biti novi 1,6 GDI benzinac, sa direktnim ubrizgavanjem goriva i ISG – Start/Stop tehnologijom. On ima solidnih 140 KS, uz sjajnu prosečnu potrošnju i samo 149 gr emisije CO2/km! Na kraju, u ponudu će se uvesti i danas aktuelni 1,6 CRDi sa 115 KS, samo što će poštovati EURO5 norme. Svi menjači će biti manuelni sa 6 stepeni prenosa, a opciono će moći da se dobije i potpuno novi automatik sa isto toliko brzina. Kao što već rekosmo, 4WD pogon će biti kao opcija (standard za jače pakete opreme), a uz njega dobijate i Hill Assist Control (pomoć pri startu na uzbrdici) i Downhill Brake Control (pomoć pri spuštanju sa ekstremne nizbrdice).

Novi Hyundai ix35 će krenuti sa proizvodnjom krajem ove godine, a proizvodiće se i prodavati globalno. Dakle, start proizvodnje nas očekuje u Južnoj Koreji, SAD i Slovačkoj (početak 2010. god.), a kasnije i pogonu u Kini. Cena ovog automobila kod nas bi trebalo da bude oko 20.000 evra za osnovnu verziju.

Pogledajte članak na speed-industry.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...