Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Novi ISS rekord: 8 letelica istovremeno pristalo na ISS, okupirajući sve portove. https://www.nasa.gov/blogs/spacestation/2025/12/01/space-station-first-all-docking-ports-fully-occupied-8-spacecraft-on-orbit/
  3. Today
  4. Neka stoji, čega se plaše/šta kriju? Kapiram da samo hoće da nam uvaljuju još veće brljotine nego sada, ali ko mene šta pita 🙂
  5. Cenim da je to. Evo šta su pisali za Lukasa Pošto je prekršajna, verovatno je platio kaznu i pušten iz osnovnog suda.
  6. Vremenske petlje i psihoterapija ne deluju kao očigledna kombinacija, ali u Rue Valley, ovi elementi se spajaju u izuzetno privlačnu premisu. Igru je razvio domaći Emotion Spark Studio i svakako sam preoduševljen rapidnim fokusom na narativna gejming iskustva koja postaju sve učestalija na našim prostorima. Igrate kao Judžin Harou, duboko depresivan čovek poslat u gradić Rue Valley na obaveznu terapiju posle „incidenta“. Muči ga potpuni gubitak motivacije, nema pravac, nema želju za životom i radije bi bio bilo gde drugde. Međutim, vrlo brzo shvatate da ste zapali u vremensku petlju od 47 minuta, stalno se budeći na kraju svoje prve seanse. Na vama je da otkrijete šta se dešava i kako da pobegnete. Rue Valley je malen, ruralni američki gradić na raskrsnici između interesa korporacija i potreba lokalnog stanovništva. Pijaće vode nema zbog starog ekološkog incidenta rudarske kompanije, pa svemirska korporacija Coral Destiny, koja planira kolonizaciju Marsa, obezbeđuje besplatnu flaširanu vodu iz svojih aparata. Svemirski turizam je jedino što održava grad u životu, jer posetioci dolaze da vide obližnju bazu Coral Destiny i lansiranje njihovih raketa. U dolini živi mala ali upečatljiva postava likova oživljena odličnom glumom, koji se nalaze na sopstvenim životnim raskrsnicama. Vlasnici malih biznisa bore se protiv prinudnih izvršenja, porodice se nose sa starijim članovima, a braća i sestre posvađani godinama pokušavaju da pronađu zajednički jezik. Vizuelni identitet u Rue Valley izgleda kao hibrid Spider-Verse estetike i Disco Elysium-a – vizuelno očaravajuća pozadina za sve napetosti koje tinjaju ispod površine, gde vreme prolazi samo pri određenim akcijama, razgovorima i pojedinim interakcijama. Sistem nije uvek konzistentan, ali ubrzo učite ritam sveta i faze kroz koje petlja prolazi. Na prvi pogled 47 minuta ne deluje mnogo, ali svaka iteracija ume da potraje, jer mnoge akcije uopšte ne pomeraju vreme napred, dok vas neke ubrzo vode pravo do kraja petlje. Na početku igre definišete Judžinove osobine trošenjem poena kako biste ga odmakli od „balansiranog“ profila tri različita atributa. Umesto da birate njegove pozitivne osobine, ovde oblikujete njegove slabosti, što je zanimljiva i sveža interpretacija klasičnog character kreatora. Tokom igre, ove osobine određuju koje opcije u dijalogu vidite i koje su vam dostupne. Ako ga učinite paranoičnim, ne možete da se javite na telefon bez prethodne provere ko zove. Ako je radoznao, ne možete da preskočite tuđu privatnu dramu tokom istrage. Ipak, ove opcije uglavnom imaju samo estetsku funkciju. Retko kada imate utisak da ste nešto dodatno otkrili ili propustili zbog osobina koje ste odabrali. Dijaloške grane retko utiču na ishod; više deluju kao vaše role-play opredeljenje nego stvarni faktor pri oblikovanju priče. To važi i za povremene „skill check“ situacije: ako imate previše poena na jednoj strani osobine, test može da padne – na primer, pokušaj dozivanja recepcionarke može propasti i ako ste previše introvertni i ako ste previše ekstrovertni. Međutim, čak iako ne prođete ove checkove, posledice su gotovo nepostojeće – samo morate ići nešto dužim putem da biste stigli do istog rezultata. Ne postoji ni suštinski način da promenite osobine tokom igre. Povremeni status efekti ih blago modifikuju, ali to nije dovoljno da išta bitno utiče na napredak. Sistem ličnosti ostaje nedovoljno iskorišćen, umesto da pruži ličniju, adaptivniju priču. Drugi ključni sistem u Rue Valley su „Namere i Inspiracija“. Tokom igre gradite mentalnu mapu ključnih ljudi, događaja i informacija. Ponekad otkriće aktivira novu nameru, ideju koju možete „zaključati“ trošenjem poena inspiracije. Kada se obavežete na određenu nameru, u dijalogu se pojavljuju nove opcije kojima je možete sprovesti. U početku, to odlično usmerava igrača i pomaže da se fokusira u moru tragova i misterija. Pošto je inspiracije malo, morate birati šta ćete prvo istraživati. Međutim, ovaj sistem kasnije u igri postaje ograničavajući. Ako jurite cilj koji se odvija na početku petlje, ne možete istovremeno pametno organizovati i neki koji se dešava pri kraju. Sve se svodi na jedan šablon: završite jedno, resetujete petlju, pa sledeće. Štaviše, ponekad ćete zaključati skupu nameru samo da biste otkrili da je blokirana drugom namerom koju još niste otkrili, a za koju nemate dovoljno poena. To vodi do pola sata tumaranja gradom u potrazi za novim poenima inspiracije, bez mogućnosti napretka. Samu petlju je frustrirajuće resetovati. Morate potrošiti vreme što zahteva četiri-pet klikova dijaloga, zatim čekate simulaciju protoka vremena, pa opet klikćete kroz iste rečenice da biste se probudili iz petlje i napustili terapeutsku seansu. Za igru koja traži stalne restartove i eksperimente u uskom vremenskom okviru, to je naporno već nakon prvog sata. Ovo je prava šteta, jer mnogo toga što je napisano u Rue Valley zaista jeste snažno. Posebno briljira prikaz mentalnog zdravlja – i pored svih misterija koje treba rešiti, ovo je prvenstveno priča o Judžinovoj unutrašnjoj borbi da pronađe motivaciju da izdrži još jedan dan. Vremenska petlja ga stavlja pod lupu i primorava ga da donosi odluke koje bi inače izbegao. Kako priča odmiče, gledate ga kako se suočava sa sopstvenom prošlošću i obrascima ponašanja. Kratke terapijske sesije pri početku svake petlje ponekad vode do pravih malih proboja. Dijaloške opcije koje birate (ili ne možete da birate), namere koje uspevate ili ne uspevate da realizujete i odnosi koje gradite sa stanovnicima doline – sve to vam otkriva više o njemu i o tome kako je dospeo u ovu bezizlaznu situaciju. Pomoći mu da napravi još jedan korak napred, čak i kada deluje nemoguće, često je veoma dirljivo. Nažalost, isto se ne može reći za ostale misterije i likove u dolini. Previše je zapleta i momenata koji se predstavljaju kao ključni (kao da vode ka velikom otkriću), a koji se nikada više ne pojavljuju. Nekoliko važnih elemenata koji se uvode rano, poput misterioznog telefonskog poziva u određeno vreme svake petlje ili snažnog udara groma pred reset petlje, ni na koji način ne bivaju objašnjeni niti iskorišćeni u rešavanju zagonetki. Igre o vremenskim petljama temelje se na tome da iz svakog novog ciklusa izvučete znanje koje vas vodi korak bliže savladavanju sistema. U Rue Valley, mnoga saznanja nemaju pravu svrhu. Iako su postavka, likovi i premisa sjajni, kada su se odjavne špice pojavile, ostao je jak osećaj nedovršenosti. Rue Valley je dostupan za PC Autor: Nikola Aksentijević Igru ustupio: Emotion Spark Studio Pratite nas na našoj Facebook, Instagram i TikTok stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu. Pretplatite se na Play! Newsletter * indicates required Email Address * The post Disco Elysium na srpski način: Rue Valley recenzija appeared first on PLAY!. Pročitajte kompletan članak na PLAY! sajtu
  7. ahahah, sad vidim da su opet ubili stare tarife, kakvi kreteni :))
  8. Evo od jutros slično, na celoj ulici ofc delovi automobila jel ovo radi uopšte? ja se sve tripujem da taj SOS ne radi kod nas u kolima - na bazi čega funkcioniše, satelit? ja mislim da je u ovom slučaju TELEFON pozvao SOS što mi deluje logičnije i kao nešto što kod nas zapravo radi.
  9. u startu su orderovali dve, tako da bih rekao da pričamo o najmanje četiri 🙂 plus u današnje vreme mislim da serije ne mogu ni da prežive više od 4-5 sezona osim ako nisu baš neke antologijske. odličan je bear sigurno će ti se dopasti, malo treća sezona je spora ali pregura se!
  10. To bi bilo malo čudno da deca izgovaraju :) Šalu na stranu. Trebalo je da snime više epizoda po sezoni, a manje sezona, taman da iskoriste što više dok su klinci. Ali kao da ove ostale sezone nisu ni bile planirane, pogotovu Vekna i sve oko njega. Ne sećam se baš svih detalja, ali nesto mi čini da se on sada i ne uklapa baš u prvu sezonu i Vilov nestanak.
  11. Moguce, nadam se da ce da bude ok do kraja. Malo me je (pozitivno) iznenadio onaj humor sa igrom recima, kada su kopali tunel: Tipa - I like Dick (misleci na tunel), this Dick is hard, I know how to soften it 😄
  12. Nakon prve dve epizode Stranger Things S05 imam generalno OK utisak da će biti sve ok do kraja, neće biti bolje od 4. sezone, ali biće bolje od 2. i 3. i sve će to biti ok na kraju. Mislimda su naučili i da taj "raging mandatory pederluk" svedu i obuzdaju u normalnu čoveku razumnu meru. Tridesetogodišnjaci su ti glumili tinejdžere i pre 30-40 godina, tako da je i to ok, kao omaž tom vremenu i logici, lol :D :D :D "Tinejdžeri ne izgledaju kao tinejdžeri na ekranu, moraš da korsitiš tridesetogodišnjake." - ko pogodi referencu ima pivo, al ozbiljno, nek se javi :D Počeo sam i Pluribus - samo da se ne poalave da ovo ide na 5+ sezona, znači 2 max i biće top.
  13. niste, vi ne divljate (valjda), kao ni nas @togFU ali zbog marke auta koji vozite nosite BREME. problem sto je togfu deluzione i on misli da je kul voziti golfa, a ustvari prosecni golfista je iq 60-80, bahat, bezobrazan, misli da zna da vozi kao darko lazic. biti golfista je karakterna osobina, nisu svi koji voze golfa golfisti!
  14. https://www.b92.net/automobili/aktuelno/186282/panik-taster-u-automobilu-opcija-ili-obaveza-u-srbiji/vest Isto jedan fini detalj. Auto je pozvao hitnu pomoc preko SOS modula nakon sudara. Medjutim, niko u hitnoj pomoci nije govorio engleski pa su samo ignorisali poziv. Dvoje mrtvih od 20 i 37 godina koji bi mozda bili zivi.
  15. Smrt Telekomu ofc, mora pređeš na novu tarifu da bi imao 5g.
  16. Nije, nema Seat, Bentley i Porsche
  17. Danas su (neki) operateri poceli da pustaju 5G signal. A1 daje 15 dana probe bez troskova. KO ima eSim, moze dzabe da se registruje kod njih i koristi https://a1.rs/privatni/postpaid/probaj-a1-5g
  18. sve to spada u grupu golfista (konjski mentalitet) - bmw, audi, vw, skoda
  19. Odgledao Stranger things ove cetiri epiode, sad cekamo nastavak. Malo smara sav onaj pederluk sa Wilom, ali ok. Ali da, mnogo bi vise bilo cool da su i dalje "deca", da nisu pravili po 3,4 god izmedju sezona. +Poceo sinoc da gledam Bear, dve epizode, i za sad deluje zanimljivo.
  20. Companion Prica mi se svidela, takodje i neki humor kroz ceo film. I na stranu to sto imamo robote sa emocijama, itd, ali nelogicnost najveca mi je bila Sve u svemu ok je film, ali taj kraj je mogao malo bolje 🙂 Final Destination Bloodlines Od ovakvog filma se zna sta mozes da ocekujes, tako da sam ga tako i gledao, kao zabavu. Za nelogicnosti nema potrebe da gubim vreme, sama poenta filma je oduvek bila da mozes da umres na najnelogicniji nacin 😄 Nije mi bilo dosadno, ali nije ni wow. Kraj je takodje za mene ok, kontam da nece vise biti nastavaka 😄
  21. Uzeo jaknu i odsetao se: https://www.instagram.com/reel/DRvNWLAiNPV/?igsh=MWFrZjZrcTY2c3NoYg%3D%3D
  22. Tesko delo protiv bezbednosti javnog saobracaja - od 2 do 12, jer je taksista vec poginuo. Koliko god da ih je naslagao, nije problem - ne moze dobiti vise od 12 godina. To je u realnosti 8 godina maksimalno jer moze dobiti uslovni otpust nakon 2/3 kazne zbog dobrog vladanja. Od tih 8 godina, mozda ce odraditi do 2 godine (verovatno i manje) u nekoj Mitrovici ili tako negde gde je pravi zatvor, a ostalo u poluotvorenom tipu u gradu prebivalista gde ce ici samo da spava u zatvoru ili da prespava vikendom u zatvoru. Svakako ce na nedeljni rucak kod mame svake nedelje. Verovatno ce u medjuvremenu dobiti i po koje dete kao Kristijan Golubovic pa ce morati da se posveti i porodicnim obavezama. Dok stigne presuda, vec ce svi zaboraviti da se ovo desilo jer ce neki novi ubica sesti za volan. Da ne kazem da ce se naci da taksisti mozda nije radilo stop svetlo ili centralna brava pa je time doprineo sudaru. Despot Vranic, zbog kog je ova tema cini mi se i napravljena, je dobio 6 godina i odavno je na slobodi. Zato, kada vec divljas gradom, bolje uleti na autobusku punu ljudi, odradi to momacki. Ovo je amaterizam. Mogao je za tako jedan dobar auto (M3?) da naslaze vise od 5 ljudi, steta. Zivim (ziveo sam) 3 minuta odavde. Mogao sam prolaziti tuda. Kao i sto sam mogao biti ispod nadstresnice. EDIT: Ovo je ubica:
  1. Load more activity


×
×
  • Create New...